سخت‌افزار

سیستم‌عامل watchOS 5.1 همچنان از ویژگی ثبت نوار قلب برخوردار نیست!

سیستم‌عامل watchOS 5.1 همچنان از ویژگی ثبت نوار قلب برخوردار نیست!

بدون شک یکی از خلاقانه‌ترین قابلیت‌های سری چهارم ساعت هوشمند اپل (اپل واچ 4)، ویژگی ثبت نوار قلب (سیگنال ECG) می‌باشد که حقیقتاً محصول فوق را یک سر و گردن بالاتر از رقبای خود قرار می‌دهد. اگرچه اپل اولین کمپانی موجود درزمینهٔ معرفی محصولات پوشیدنی با قابلیت ثبت نوار قلب به شمار نمی‌رود، اما امتیاز فراهم آوردن بستر استفاده از آن در قالب ساعت هوشمند با معرفی اپل واچ 4 از آن کمپانی اپل می‌باشد.

کمپانی اپل پیشتر اعلام کرده بود که امکان استفاده از قابلیت ثبت سیگنال ECG در هنگام انتشار سری چهارم اپل واچ امکان‌پذیر نبوده و ویژگی همراه با عرضه محصول در دسترس قرار نمی‌گیرد، اما به نظر می‌رسد که خریداران ساعت هوشمند فوق همچنان باید مدت زمان بیشتری را جهت به‌کارگیری ویژگی فوق صبر کنند، زیرا بر طبق گزارش‌های به دست آمده، ویرایش سوم نسخه آزمایشی سیستم‌عامل watchOS 5.1 همچنان از امکان ثبت نوار قلب برخوردار نیست.

سیستم‌عامل هوشمند watchOS

با عرضه سیستم‌عامل مذکور و عدم پشتیبانی از ویژگی اشاره شده، احتمال وجود نسخه چهارمی از پلتفرم watchOS 5.1 با قوت بیشتری همراه شده است، اما تائید صحت این مهم در حال حاضر امکان‌پذیر نبوده و نیازمند مدت زمان بیشتری می‌باشد. هنوز مشخص نیست که چرا دسترسی به ویژگی ثبت سیگنال قلب پی در پی در حال تأخیر می‌باشد، اما احتمال می‌رود که بخشی از دلایل آن با دریافت تأییدیه‌های لازمه از سازمان FDA مرتبط باشد. علاوه بر آن بهسازی بیشتر قابلیت جهت اطمینان از عملکرد آن مطابق با تبلیغات انجام شده نیز به‌عنوان یک احتمال دیگر مطرح می‌باشد، اما این مهم کاملاً مشخص است که خریدارانی که قصد تهیه سری چهارم ساعت هوشمند اپل جهت استفاده از قابلیت ثبت نوار قلب آن را در سر داشته‌اند، باید مدت زمان بیشتری را صبر کنند.

منبع: Ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید