سخت‌افزار

محصولات 2019 اپل همچنان به استفاده از ویژگی امنیتی Face ID می‌پردازند

محصولات 2019 اپل همچنان به استفاده از ویژگی امنیتی Face ID می‌پردازند

یکی از مواردی که بازار شایعات موجود پیرامون محصولات اپل را داغ نگه داشته بود پشتیبانی آیفون‌های اخیر کمپانی نامبرده از حسگر اثر انگشت در صفحه نمایشگر بود که خوشبختانه کمپانی اپل با حذف کلید خانه (Home Button) و افزودن سیستم اسکن چهره به آن پایان داد؛ اما به نظر می‌رسد که هنوز افرادی به باور استفاده از ویژگی فوق توسط کمپانی اپل در محصولات آینده خود امیدوار می‌باشند که این مهم نیز با توجه به خبر فعلی اکنون منتفی محسوب می‌شود.

بر طبق گفته آقای Ming-Chi Kuo، به نظر می‌رسد که آیفون‌های آینده که جهت عرضه در سال 2019 در نظر گرفته شده‌اند از سنسور اثر انگشت در صفحه بهره نبرده و کمپانی مذکور همچنان قصد استفاده از سیستم تشخیص چهره به‌عنوان راه‌حل امنیتی اصلی خود را در محصولات آتیه در سر دارد. آنچه جالب است تلاش توسعه دهندگان محصولات قابل حمل آندرویدی جهت اقتباس فناوری فوق به‌منظور تمایز خود با کمپانی اپل در محصولات تولیدی می‌باشد که به‌نوعی کاملاً خلاف جهت شایعات مربوطه پیرامون آیفون‌های اپل است.

تاکنون ما شاهد به‌کارگیری سنسور اثر انگشت در صفحه توسط چندین کمپانی فعال در زمینه طراحی و توسعه دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل آندروید نظیر Vivo بوده‌ایم که کم و بیش اولین کمپانی موجود جهت استفاده از این ویژگی محسوب می‌شود. قابلیت فوق پیشتر در طی نمایشگر CES 2018 در معرض نمایش عمومی قرار گرفته و در طی تست و بررسی‌های مختلف درست همانند حسگرهای معمولی به فعالیت پرداخته است (شاید با اندک سرعتی کمتر).

محصولات 2019 اپل

شایعات مختلف حکایت از آن دارند که آیپدهای جدید کمپانی اپل نیز به استفاده از ویژگی Face ID پرداخته و کلید بازگشت به خانه در ساختار آن‌ها به چشم نمی‌خورد، بر همین اساس احتمال استفاده از حسگر اثر انگشت در صفحه از جانب کمپانی نامبرده بسیار ضعیف بوده و بعید به نظر می‌رسد که به‌زودی شاهد فناوری مذکور در محصولات اپل باشیم.

منبع: Ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید