سایر تکنولوژی‌ها, سخت‌افزار

پاناسونیک GZ2000 سینماتیک‌ترین تلویزیون جهان است

GZ2000

در جریان نمایشگاه CES 2019 شاهد معرفی چند تلویزیون جالب توجه و جذاب توسط تولیدکنندگان نام آشنای این حوزه بودیم. به عنوان نمونه می‌توان به تلویزیون قابل لوله شدن LG که سال میلادی جاری عرضه می‌شود و یا تلویزیون فوق‌العاده بزرگ 98 اینچی سامسونگ با پنل 8K OLED اشاره نماییم. اما به نظر می‌رسد حالا پاناسونیک نیز با معرفی تلویزیون GZ2000 قصد دارد دستاوردهای خود را به شما نشان دهد.

تلویزیون GZ2000 با پنل 55 و 65 اینچی خود شاید بزرگترین پنل مشاهده شده در جریان نمایشگاه CES 2019 را ارائه ندهد. این پنل حتی قابلیت انعطاف‌پذیری و لوله شدنی که در محصولات بزرگان این صنعت شاهد بودیم را نیز ارائه نمی‌دهد و در حالی که بسیاری از کمپانی‌های دیگر از پنل‌های QLED در تلویزیون‌های خود استفاده می‌کنند پاناسونیک در جی‌زد2000 از پنل OLED بهره برده است.

اما این تولیدکننده ژاپنی باور دارد که که تلویزیون جدیدش سینماتیک‌ترین تلویزیون جهان است. این امر به لطف مشارکت استفان ساننفلد، یکی از مشهورترین متخصصین رنگ‌شناسی که بر روی چندین فیلم مطرح جهان کار کرده، میسر شده است.

کالیبراسیونی که بر روی پنل GZ2000 انجام شده رنگ‌هایی با دقت بی‌نظیر و سطوح روشنایی به مراتب بالاتری را نسبت به پنل‌های رایج موجود در بازار ارائه می‌دهد. این تلویزیون از فناوری +HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی نموده و به همراه بلندگوهای بسیار با کیفیت Dolby Atmos در قسمت جلویی عرضه می‌شود که در حال حاضر در بازار تلویزیون‌های مصرفی بسیار خاص و کمیاب محسوب می‌شوند.

همان طور که تقریبا در تمامی دستگاه‌های هوشمندی که در نمایشگاه CES 2019 معرفی شدند شاهد بودیم، تلویزیون GZ2000 پاناسونیک نیز از هر دو دستیار صوتی هوشمند مطرح حال حاضر دنیا یعنی الکسا و گوگل اسیستنت پشتیبانی نموده و به کاربران اجازه کنترل تلویزیون با استفاده از فرمان‌های صوتی را می‌دهد.

متاسفانه هنوز در خصوص قیمت مدل‌های 55 یا 65 اینچی این تلویزیون و یا تاریخ عرضه آن صحبتی نشده است اما بدون شک با این سطح از امکانات و قابلیت‌ها به هیچ وجه نباید منتظر قیمت مقرون به صرفه‌ای باشید!

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید