سخت‌افزار

CES 2020: رونمایی از محصولات گیمینگ جدید ای‌دیتا در سری XPG

CES 2020: رونمایی از محصولات گیمینگ جدید ای‌دیتا در سری XPG

کمپانی ADATA طیف وسیعی از محصولات گیمینگ سری XPG خود را در جریان نمایشگاه CES امسال معرفی کرد. این محصولات شامل مانیتورهای گیمینگ، نوت‌بوک‌های گیمینگ و دسکتاپ‌های آماده گیمینگ با ابعاد جمع و جور می‌شود.

برای شروع به سراغ XPG Photon می‌رویم؛ این محصول یک مانیتور گیمینگ حرفه‌ای 27 اینچ با وضوح تصویر 4K است که با توجه به پوشش دهی 95 درصدی محدوده رنگی DCI-P3، فناوری Burst Refresh و Vivid Color از PixelDisplay برای طراحان نیز مناسب است. اما عاشقان گیم نه تنها وضوح تصویر بالای 4K UHD را در اختیار دارند بلکه پنل IPS فوق‌العاده به کار رفته در این مانیتور نرخ تازه‌سازی بسیار عالی 144 هرتزی را ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، در صورتی که وضوح تصویر پایین‌تر 1920 در 1080 را انتخاب کنید به نرخ تازه‌سازی سریع‌تر 240 هرتزی و حداکثر روشنایی 600 نیت دسترسی خواهید داشت. پنل به کار رفته در مانیتور XPG Photon از حداکثر روشنایی 1500 نیت پشتیبانی نموده و به طور کلی تصاویر در تمام قسمت‌ها به صورت با کیفیت و یکنواخت به نمایش در می‌آیند.

برای افزایش جذابیت ظاهری مانیتور، ای‌دیتا در قسمت پشتی از یک المان نورانی RGB LED به شکل مثلث استفاده کرده است. پایه استفاده شده برای این مانیتور حرفه‌ای نیز امکانات خوبی را برای تغییر حالت قرارگیری مانیتور در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

اما نوت‌بوک‌های گیمینگ جدید ای‌دیتا در سری XPG Xenia نیز معرفی شدند که شامل دو مدل 15.6 و 13 اینچی می‌شود. این نوت‌بوک‌ها از پردازنده‌های نسل نهم اینتل Core-H بهره برده و کاربران می‌توانند حداکثر پردازنده Core i7-9750H را برای کانفیگ خود انتخاب کنند. تراشه‌های گرافیکی در دسترس نیز شامل RTX 2070 Max-Q و GTX 1660 Ti می‌شود.

در بخش حافظه نیز ای‌دیتا از ماژول‌های DDR4 SO-DIMM و ذخیره‌ساز پرسرعت SX8200 M.2 NVMe استفاده کرده است. یک صفحه کلید مکانیکی با نورپردازی RGB نیز از دیگر ویژگی‌های مهم این لپ‌تاپ رده بالا به حساب می‌آیند. نمایشگر 15.6 اینچی IPS با وضوح فول اچ‌دی و نرخ تازه‌سازی 144 هرتزی باعث می‌شوند تا XPG Xenia به عنوان گزینه‌ای جذاب برای گیمرها مطرح شود.

کامپیوترهای کوچک جدید ای‌دیتا تحت عنوان Ghost Canyon نیز در این نمایشگاه رونمایی شدند که مشخصات فنی مناسبی دارند.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *