سخت‌افزار, لپ‌تاپ

CES 2020: لنوو از تبلت تاشو ThinkPad X1 Fold رونمایی کرد

CES 2020: لنوو از تبلت تاشو ThinkPad X1 Fold رونمایی کرد

برند ThinkPad در بین سری‌های مختلف کمپانی لنوو سالهاست که به عنوان محصولاتی رده بالا و جدی برای رده تجاری و سازمانی مطرح هستند. در جریان نمایشگاه CES امسال نیز این تولیدکننده چینی از جدیدترین محصول خود رونمایی کرد. این کامپیوتر شخصی تاشو از طراحی نوآورانه و پیشرفته لنوو بهره برده و ThinkPad X1 Fold نام دارد.
X1 Fold در واقع یک تبلت 13.3 اینچی است که به طور کامل از قسمت میانی تا شده و مانند یک کتاب باز و بسته می‌شود. البته مکانیزم باز و بسته شدن آن بی‌شباهت به یک لپ‌تاپ هم نیست، به طوری که پس از تا شدن کاربر صفحه نمایش را در نیمه بالایی دستگاه و صفحه کلید را در نیمه پایینی آن در اختیار خواهد داشت.
برای افرادی که ترکیب یک نمایشگر و صفحه کلید لمسی برایشان جذابیتی ندارد لنوو یک وسیله جانبی را معرفی کرده که با اتصال آن به دستگاه می‌توانید به یک صفحه کلید و ترک‌پد سخت‌افزاری دسترسی داشته باشید.
قلب تپنده تبلت 13.3 اینچی ThinkPad X1 Fold لنوو یک سیستم‌روی‌چیپ 32 بیتی از خانواده Lakefield اینتل است که ترکیبی از هسته‌های عملکرد بالا و کم مصرف را ارائه می‌دهد. این ترکیب کارآمد باعث می‌شود تا هم قدرت پردازشی دستگاه در حد مناسبی قرار داشته باشد و هم مصرف انرژی به حداقل کاهش پیدا کند. نمونه مشابه این طراحی را قبلا در معماری big.LITTLE کمپانی ARM نیز دیده بودیم.

به احتمال زیاد لنوو این دستگاه را در اواسط سال جاری (نمایشگاه کامپیوتکس 2020) عرضه خواهد کرد. ThinkPad X1 Fold از سیستم عامل جدید Windows 10X که به طور ویژه برای دستگاه‌های پردازشی موبایل مجهز به دو صفحه نمایش بهینه شده، بهره خواهد برد.
علاوه بر این، Flex 5G نخستین نوت‌بوک کلاس تجاری لنوو خواهد بود که به یک مودم داخلی نسل پنجم مجهز بوده و همچنین استاندارد بی‌سیم پر سرعت WiFi6 را نیز ارائه می‌دهد. در نهایت Ducati نوت‌بوک دیگری از لنوو است که طی همکاری تبلیغاتی لنوو و تیم مسابقات MotoGP شرکت دوکاتی طراحی شده است.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *