لپ‌تاپ

طرح مفهومی جدید MacBook نمایشگر تاشو را نشان می‌دهد

طرح مفهومی جدید MacBook نمایشگر تاشو را نشان می‌دهد

باتوجه به اینکه بسیاری از کمپانی‌های تولیدکننده لپ‌تاپ در حال ارائه محصولات هیبریدی خود هستند برخی از طرفداران کمپانی اپل در تلاشند تا این غول فناوری را نیز به این سمت از بازار ترغیب کنند. اپل در گذشته در برابر این ایده جبهه گرفت اما از آنجایی که این کمپانی محصولاتی مانند Apple Pencil را روانه بازار کرد به نظر می‌رسد این تولیدکننده تغییراتی را در سیاست‌های خود به انجام رسانده باشد.

البته هنوز مشخص نیست که چه زمانی چنین دستگاه هیبریدی را از سوی اپل در بازار شاهد خواهیم بود اما به هر حال، طراحان خوش ذوق Astro HQ که پیش از این نمایشگر Luna Display را برای تبلت‌های آیپد تولید کردند، طرح مفهومی جدیدی را از یک MacBook هیبریدی را ارائه داده‌اند که در نوع خود بسیار جذاب به نظر می‌رسد. اما نکته‌ای که در خصوص این طرح وجود دارد این است که برخلاف اکثر لپ‌تاپ‌های هیبریدی که ترکیبی از یک لپ‌تاپ و تبلت(صفحه نمایش لمسی) به حساب می‌آیند، طرح مفهومی این گروه در واقع یک لپ‌تاپ با صفحه نمایش کاملا قابل تاشدن است.

نتیجه نهایی بیشتر به یک تبلت آیپد پرو شباهت دارد تا یک لپ‌تاپ MacBook ،چرا که نیمه بالایی صفحه نمایش در واقع به عنوان نمایشگر اصلی محسوب شده و بخش پایینی نیز قابلیت‌های لمسی و حتی نقاشی کشیدن را به کاربر ارائه می‌دهد. در واقع طرح مفهومی استرو اچ‌کیو تا حدی شبیه سایر دستگاه‌های از این نوع مانند Nintendo 3DS به حساب می‌آید. در این کنسول بازی دستی نیز بخش بالایی صفحه نمایش بازی را به نمایش گذاشته و نیمه پایینی نیز جاییست که کاربر قادر به انجام تعامل با بازی خواهد بود.

به هر حال تولید چنین صفحه نمایش بزرگ و تاشویی برای لپ‌تاپ MacBook بسیار دشوار خواهد بود اما اگر در آینده‌ای نه چندان دور دستگاه‌های مصرفی ما با این طراحی یا نمونه‌های مشابه با آن روانه بازار شوند اصلا غافلگیر نخواهیم شد.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *