لپ‌تاپ

اپل رسما از MacBook Air جدید رونمایی کرد

MacBook Air

کمپانی اپل امروز به طور رسمی از لپ‌تاپ جدید MacBook Air خود رونمایی کرد. یکی از تفاوت‌هایی که در مک‌بوک ایر جدید ایجاد شده در طراحی صفحه نمایش قابل مشاهده می‌باشد، جایی که می‌توان به حاشیه‌های مشکی رنگ باریک‌تر و همچنین حذف شدن حاشیه آلومینیومی اشاره نمود. بدین ترتیب حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش مک‌بوک ایر جدید تقریبا 50 درصد نسبت به نسل قبلی باریک‌تر شده‌اند.

اما به غیر از این، اپل برای نخستین بار از صفحه نمایش Retina Display خود در مک‌بوک ایر جدید استفاده کرده تا متون و تصاویر شارپ‌تر از هر زمان دیگر بوده و امکان نمایش 48 درصد رنگ‌های بیشتر نسبت به گذشته فراهم شود.

MacBook Air جدید اپل از قابلیت Touch ID درون صفحه کلید بهره می‌برد که پیش‌تر فقط در لپ‌تاپ‌های رده بالا مک‌بوک پرو این شرکت قابل مشاهده بود. این لپ‌تاپ از چیپ امنیتی T2 نیز بهره می‌برد که در آی‌مک پرو و مدل‌های 2018 مک‌بوک پرو اپل دیده می‌شود.

صفحه کلید مک‌بوک ایر جدید از سومین نسل طراحی پروانه‌ای اپل بهره برده و کلید‌های آن به صورت مجزا از قابلیت نور زمینه برخوردار هستند. اپل در این لپ‌تاپ از همان تاچ‌پدی استفاده کرده که در لپ‌تاپ‌های جدید این شرکت می‌توان مشاهده کرد. این تاچ‌پد از بازخوردهای لرزشی برای شبیه‌سازی حس کلیک واقعی بهره می‌برد.

MacBook AirMacBook Air

اپل همچنین در MacBook Air جدید بر روی عملکرد صوتی نیز کار کرده و صدای بلندگوهای استریو این لپ‌تاپ 25 درصد بلندتر بوده و دو برابر باس بیشتری را ارائه می‌دهد. همچنین سه میکروفون اختصاصی برای این لپ‌تاپ در نظر گرفته شده تا تماس‌های صوتی و همچنین استفاده از دستیار مجازی Siri به راحتی هر چه تمام‌تر صورت بگیرد. اپل در این محصول از دو پورت Thunderbolt 3 پرسرعت به جای پورت‌های قدیمی لایتنینگ استفاده کرده است.

از سایر مشخصات سخت‌افزاری اصلی این لپ‌تاپ می‌توان به پردازنده نسل هشتم اینتل، حداکثر 16 گیگابایت حافظه رم و 1.5 ترابایت حافظه ذخیره‌سازی پرسرعت SSD اشاره کرد که به گفته اپل 60 درصد سریعتر از نسل‌ قبلی به حساب می‌آید. باتری به کار گرفته شده در مک‌بوک ایر جدید تا 12 ساعت وب‌گردی را در اختیار کاربر قرار می دهد.

MacBook Air جدید اپل با قیمت پایه 1199 دلار از تاریخ 7 نوامبر به بازار عرضه خواهد شد.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید