لپ‌تاپ

مک‌بوک پرو جدید با گرافیک Vega هم اکنون قابل خرید است

مک‌بوک پرو

پس از رویدادی که اخیرا توسط اپل برگزار شد، شایعاتی در خصوص احتمال عرضه مک‌بوک پرو با کارت‌های گرافیکی AMD Vega منتشر شده بود که بلافاصله توسط اپل نیز به تایید رسید. اپل در آن زمان اعلام کرد که کانفیگ‌های جدید مک‌بوک پرو مجهز به کارت‌های گرافیکی AMD Radeon Pro Vega نیز به زودی عرضه خواهند شد.

کمپانی اپل امروز به طور رسمی فروش این کانفیگ جدید از مک‌بوک‌ پروهای خود را آغاز کرد. کاربران اکنون قادرند نسخه 15 اینچی مک‌بوک پرو جدید اپل را با کارت گرافیکی AMD Radeon Pro Vega 16 و Vega 20 سفارش دهند.

این کانفیگ جدید قدرت گرافیکی به مراتب بیشتری را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. اکنون کاربران به جای تراشه گرافیکی UHD Graphics 630 اینتل که در مک‌بوک پروهای استاندارد به کار گرفته شده است، از یک کارت گرافیک قدرتمند Vega 16 یا Vega 20 با حافظه اختصاصی بهره‌مند می‌شوند.

اپل پیش‌تر دو کارت گرافیک Radeon Pro 555X و Radeon Pro 560X با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR5 را برای لپ‌تاپ‌های جدید خود ارائه می‌داد، اما اکنون این کمپانی دو کارت گرافیکی Vega 16 و Vega 20 با 4 گیگابایت حافظه HBM2 را برای انتخاب در اختیار کاربران قرار داده است.

دومین نسل از حافظه پهن‌باندی که در این کارت‌های گرافیکی مورد استفاده قرار گرفته پهنای باند بیشتری را به ازای هر چیپ ارائه داده و از سوی دیگر مصرف انرژی پایین‌تری نسبت به به حافظه‌های GDDR5 دارد. این کارت‌های گرافیکی جدید همچنین از چیپ‌هایی ویژه برای محاسبات ریاضی بهره می‌برند که سرعت پردازش در شرایط پرفشار کاری را به صورت همزمان افزایش داده و منابع لازم برای انجام وظایف تکراری را تا حد محسوسی کاهش می‌دهد.

کاربرانی که قصد خرید مک‌بوک پرو 15 اینچی جدید اپل را دارند می‌توانند از امروز آن را با کارت‌های گرافیکی قدرتمند AMD سفارش دهند. هزینه ارتقا از کارت گرافیکی Radeon Pro 560X به Radeon Pro Vega 16 و Vega 20 به ترتیب 250 و 350 دلار اعلام شده است.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید