لپ‌تاپ

CES 2020: رونمایی دل از دو لپ‌ مفهومی جدید با نمایشگر تاشو

CES 2020: رونمایی دل از دو لپ‌ مفهومی جدید با نمایشگر تاشو

کمپانی دل در جریان نمایشگاه CES امسال چندین محصول مفهومی جدید را در معرض نمایش قرار داد. در بین این محصولات اما دو لپ‌تاپ مفهومی تحت عنوان Concept Duet و Concept Ori توجه بسیاری را به خود جلب کردند. این دو لپ‌تاپ از طراحی کاملا جدیدی بهره می‌برند که شاید مشابه آن را در محصولات موجود در بازار مشاهده نکرده باشید.

از Concept Duet شروع کنیم؛ این مدل از بیرون مانند یک لپ‌تاپ عادی به نظر می‌رسد، اما وقتی آن را باز می‌کنید در کمال ناباوری متوجه می‌شوید که هیچ گونه صفحه کلیدی وجود ندارد! در واقع جایی که انتظار داشتید یک کیبورد قرار داشته باشد اکنون توسط یک نمایشگر دیگر اشغال شده است. هر دو نمایشگر اصلی و ثانویه از ابعاد و وضوح تصویر یکسان 13.4 اینچ و 1080p بهره برده و برای ارائه بهترین تجربه بصری ممکن به کاربر به طور فوق‌العاده‌ای یکپارچه به نظر می‌رسند.

اما به هر حال اگر یکی از کاربران سنتی لپ‌تاپ هستید و به استفاده از یک صفحه کلید اصرار دارید با یک وسیله جانبی مغناطیسی می‌توانید یک صفحه کلید را در قسمت زیرین صفحه نمایش پایینی متصل نموده و مانند یک لپ‌تاپ کاملا معمولی از این دستگاه استفاده کنید.

اما لپ‌تاپ مفهومی دیگر Concept Ori است که در واقع یک تبلت تاشو محسوب شده و یک نمایشگر 13 اینچی با وضوح تصویر 720p را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این نمایشگر مانند یک کتاب تا شده و برای خواندن Ebook و استفاده از اپلیکیشن‌های عمومی بسیار ایده‌آل است. Ori توسط سیستم عامل Windows 10 راه اندازی شده و احتمالا در آینده‌ای نزدیک که ویندوز 10 ایکس منتشر شود از آن پشتیبانی خواهد نمود.

متاسفانه در خصوص مشخصات فنی این دو لپ‌تاپ مفهومی جدید اطلاعات زیادی در دسترس نیست. از آنجایی که این محصولات طرح مفهومی بوده و احتمالا در زمان تولید نهایی دچار تغییراتی خواهند شد هنوز مشخص نیست که دل از پردازنده‌های نسل دهم اینتل و یا رایزن 4000 کمپانی AMD استفاده خواهد کرد.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *