نرم‌افزار

برخی ویژگی‌های جذاب iOS به macOS 10.15 می‌آیند

macOS 10.15

همان طور که می‌دانید اپل به زودی سیستم عامل macOS 10.15 را برای کاربرانش منتشر خواهد کرد و براساس تمام گزارش‌هایی که تا به این لحظه ارائه شده‌اند این یک آپدیت برجسته شامل ویژگی‌های متعدد است. گزارشی که به تازگی منتشر شده حاکی از آن است که اپل همچنین قصد دارد چند ویژگی جذاب سیستم عامل iOS را نیز در این نسخه از سیستم عامل مک ارائه دهد.

این ویژگی‌ها احتمالا شامل Siri Shortcuts، Screen Time و بسیاری دیگر خواهد بود. کمپانی اپل به احتمال زیاد نسخه 10.15 سیستم عامل مک را در جریان کنفرانس توسعه دهندگان جهانی اپل یا WDC که ماه ژوئن سال میلادی جاری برگزار می‌شود معرفی خواهد نمود.

به گزارش وب‌سایت 9to5mac، اپل ویژگی Siri Shortcuts را در macOS 10.15 ارائه خواهد داد که احتمالا شامل اپلیکیشن Shortcuts نیز می‌شود. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا از فرمان‌های صوتی سفارشی برای دستیار مجازی اپل یعنی Siri استفاده کنند که بدین ترتیب می‌توانند اعمال خاصی را در یک اپلیکیشن ویژه به انجام برسانند. این اعمال متفاوت و ویژه همچنین قابلیت زنجیر شدن به یکدیگر را داشته و بدین ترتیب هر میانبر چندین اپ را در خود دارد.

اگرچه قابلیت Shortcuts در سیستم عامل macOS 10.15 ارائه خواهد شد اما این احتمال وجود دارد که این ویژگی صرفا در اپلیکیشن‌هایی که اپل آنها را از iOS به این نسخه از سیستم عامل مک منقل می‌کند قابل استفاده باشد. این اپلیکیشن‌ها شامل News و Home شده و انتظار می‌رود که در ادامه اپل اپ‌های بیشتری را از iOS به سیستم عامل مک بیاورد.

قابلیت Screen Time نیز به کاربران iOS اجازه می‌دهد تا در طول روز مدت زمانی که از گوشی خود استفاده کرده‌اند را به صورت کلی و تفکیک شده براساس هر اپلیکیشن مشاهده نمایند. این اپ همچنین امکان ایجاد محدودیت‌ها را نیز ارائه داده و به گفته اپل کارایی این قابلیت در سیستم عامل macOS 10.15 افزایش نیز خواهد یافت.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *