موبایل

ال‌جی سنسور سه‌بعدی Time Of Flight در گوشی G8 را تایید کرد

Time Of Flight

کمپانی ال‌جی هیچ نکته پنهانی را در خصوص گوشی هوشمند پرچمدار جدیدش که قرار است در کنگره جهانی موبایل 2019 که در شهر بارسلونا برگزار خواهد شد رونمایی کند باقی نگذاشته است. این تولیدکننده کره‌ای همچنین اعلام کرده که گوشی هوشمند G8 ThinQ از حسگر سه بعدی Time Of Flight نیز برخوردار خواهد بود. این حسگر به بهبود قابلیت امنیتی تشخیص چهره کمک شایانی می‌کند.

کمپانی ال‌جی با همکاری اینفی‌نئون تکنولوژیز چیپ حسگر تصویری REAL3 را به منظور استفاده در گوشی هوشمند جی8 خود توسعه داده‌اند. به گفته این کمپانی چیپ جدید سطحی جدید از توانمندی‌های دوربین جلو در یک گوشی هوشمند را به کاربران ارائه خواهد نمود.

حسگر Time Of Flight در واقع از نور مادون قرمز به منظور ترسیم یک مدل سه بعدی از هر جسم یا چهره کاربر برای تشخیص چهره استفاده می‌کند. سایر تکنولوژی‌های سه بعدی از الگوریتم‌های پیشرفته‌ای برای تخمین مسافت جسم از لنز دوربین جلویی استفاده می‌کنند. بنابراین گوشی به قدرت پردازشی کمتر و در نتیجه مصرف انرژی کمتری نیاز داشته و این موارد از جمله مزیت‌های استفاده از حسگر ToF برای تشخیص چهره به حساب می‌آیند.

توانمندی‌های اندازه‌گیری عمق که در حسگر Time Of Flight به کار گرفته شده برای ثبت تصاویر پرتره نیز بهبودهای محسوسی را به همراه خواهند داشت و به همین دلیل انتظار می‌رود گوشی هوشمند ال‌جی جی8 جلوه بوکه مصنوعی به مراتب بهتری را برای تصاویر سلفی شما ارائه دهد. همچنین به لطف بهره‌گیری از این حسگر و دوربین جدید می‌توان انتظار داشت که قابلیت‌های مربوط به واقعیت مجازی و واقعیت افزوده نیز بهبود چشمگیری یابند.

در رندرهای منتشر شده از گوشی ال‌جی جی8 می‌توان دید که در طراحی این گوشی از یک بریدگی یا ناچ در بالای صفحه نمایش استفاده شده است. کمپانی ال‌جی طبق انتظار باید جزییات بیشتری را در جریان کنگره جهانی موبایل سال 2019 اعلام نماید.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید