موبایل

اپل میزان تولید آیفون‌های جدید را کاهش می‌دهد

iphone-xs-max

به نظر می‌رسد میزان تقاضا برای خرید سه آیفون جدیدی که کمپانی اپل به تازگی آنها را روانه بازار کرده، در حد و اندازه‌ای که پیش‌بینی می‌شد قرار ندارد. براساس گزارشی جدید ظاهرا کمپانی اپل در تصمیمی تازه به کاهش میزان تولید آیفون‌هایی که چند ماه پیش عرضه کرده بود گرفته است. در این گزارش همچنین آمده که میزان تقاضا برای جدیدترین آیفون اپل یعنی iPhone XR نیز کمتر از حد انتظار می‌باشد.

نشریه وال‌استریت ژورنال امروز در گزارشی اعلام کرد که کمپانی اپل نرخ تولید هر سه مدل از آیفون‌های جدیدش که در ماه سپتامبر سال میلادی جاری عرضه شدند را کاهش خواهد داد. ظاهرا اپل این تصمیم را به علت پایین بودن حجم سفارشات نسبت به اعداد پیش‌بینی شده اتخاذ نموده است.

 پیش‌بینی‌های اولیه حکایت از فروش پایین‌تر از حد انتظار آیفون ایکس‌آر دارند. براساس اطلاعات منتشر شده اپل قصد دارد حجم تولید آیفون‌های جدیدش را تا یک‌سوم کاهش دهد که رقم قابل توجهی محسوب می‌شود. تا به این لحظه احتمالا چیزی در حدود 70 میلیون عدد آیفون جدید به تولید رسیده و حالا اپل از تامین کنندگان می‌خواهد یک‌سوم این مقدار را در بازه زمانی سپتامبر 2018 تا فوریه 2019 تولید کنند.

در این گزارش آمده که اپل برنامه‌ریزی تولید آیفون ایکس‌آر را در هفته گذشته باز هم تغییر داده و در واقع محدود نموده است. همانطور که می‌دانید اپل در گذشته‌ای نه چندان دور تعداد آیفون‌های فروخته شده را اعلام می‌کرد. اما این اتفاق برای آیفون‌های جدید رخ نداده و اپل صرفا مجموع درآمدهای خود را از محل فروش این محصولات اعلام می‌نماید.

شایان ذکر است یکی از دلایلی که اپل میزان فروش پایین‌تری را در آیفون‌های جدید خود تجربه نموده قیمت بالای آنهاست که بسیاری از کاربران را از خرید آیفون ایکس‌اس، آیفون ایکس‌اس مکس و آیفون ایکس‌آر باز می‌دارد. به هر حال شایعاتی مطرح شده که نشان می‌دهند اپل قصد کاهش هزینه‌های تولید آیفون‌های 2019 را دارد. اگر این شایعات صحت داشته باشند اپل می‌تواند میزان فروش بالاتری را در سال آینده تجربه کند.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید