موبایل

با آیفون‌های تازه نفس اپل، Xs و Xs Max آشنا شوید

با آیفون‌های تازه نفس اپل، Xs و Xs Max آشنا شوید

آیفون‌های کمپانی اپل از ابتدا در قالب یک محصول با برخورداری از میزان فضای حافظه داخلی متنوع عرضه شده است، اما این مهم اکنون دست‌خوش تغییراتی قرار گرفته و شاهد گسترش خط تولید محصولات منتسب به تلفن‌های همراه کمپانی اپل می‌باشد. این در حالی است که در سال 2018، کمپانی اپل نه تنها یک مدل، بلکه تعداد دو مدل مختلف از محصول محبوب آیفون خود را تحت عناوین iPhone Xs و Xs Max مورد معرفی قرار داده است.

طراحی

طراحی آیفون‌های Xs و Xs Max در بسیاری از بخش‌های مختلف منطبق بر شایعات از پیش منتشر شده بوده و دستگاه‌های فوق محصولات مبتنی بر پنل‌های OLED کمپانی اپل به شمار می‌روند که نمایشگرهایی در اندازه 5.8 اینچ و 6.5 اینچ (به ترتیب) را برای مصرف‌کنندگان به ارمغان آورده‌اند. علاوه بر آن استفاده از فولاد ضدزنگ کلاس پزشکی، پشتیبانی از رتبه‌بندی IP65 و فرمولاسیون جدیدی در شیشه صفحه نمایشگر از جمله دیگر ویژگی‌های محصولات مذکور به شمار می‌روند.

آیفون‌های Xs و Xs Max اپل آیفون‌های Xs و Xs Max اپل

صفحه نمایشگر

آیفون‌های Xs و Xs Max صفحات نمایشگر مبتنی بر فناوری Super Retina را با خود به ارمغان آورده‌اند که این خود به معنای تراکم پیکسلی عظیمی به بزرگی 458 پیکسل بر هر اینچ است. از آنجایی که محصولات معرفی شده از اندازه‌های گوناگونی در بخش نمایشگر بهره می‌برند، لذا وضوح تصویر آن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت بوده و به ترتیب برابر با 2436 در 1225 پیکسل برای آیفون Xs و 2688 در 1242 پیکسل برای آیفون Xs Max می‌باشد. پشتیبانی از فرکانس 120 هرتز و افزایش 60 درصدی محدوده دینامیکی از جمله دیگر امکانات دستگاه‌های مذکور به شمار می‌روند.

سخت‌افزار

وظیفه فراهم آوردن توان محاسباتی و عمل به‌عنوان قلب تپنده آیفون‌های Xs و Xs Max بر عهده پردازنده مرکزی A12 Bionic گذاشته شده است (در مقایسه با پردازشگر A11 Bionic محصولات سال گذشته). بر طبق گفته اپل، پردازشگر فوق اولین تراشه مبتنی بر فناوری ساخت 7 نانومتر به شمار می‌رود که تعداد 6 هسته را در قالب چهار هسته مرکزی با 50 درصد سرعت بیشتر نسبت به جایگزین پیشین و یک طراحی موتور عصبی در بطن خود جای داده است. علاوه بر آن بهبود 30 درصدی سرعت اجرای اپلیکیشن‌های مختلف نیز توسط پردازشگر فوق مورد ادعا قرار گرفته است.

امنیت

در بخش فاکتورهای امنیتی آیفون‌های Xs و Xs Max به نظر می‌رسد که کمپانی اپل همچنان به استفاده از فناوری Face ID خود پرداخته و رویه ایمنی اسکن اثرانگشت را در ساختار محصولات خود جای نداده است. استفاده از پردازنده مرکزی A12 Bionic به فناوری Face ID اجازه می‌دهد تا با سرعت بیشتری به اسکن چهره فرد پرداخته و دستگاه را جهت استفاده در اختیار وی قرار دهد.

آیفون‌های Xs و Xs Max اپل

دوربین

در بخش دوربین، هر دو آیفون Xs  و Xs Max از پیکربندی دوگانه با حسگرهای مبتنی بر 12 مگاپیکسل بهره می‌جویند. سنسورهای دوربین به کار رفته در ساختار محصولات فوق در حالت کلی یکسان نبوده و یکی از آن‌ها مبتنی بر لنز عریض و دیگری مبتنی بر نوع Telephoto با دریچه دیافراگم f/1.8 و f/2.2 به ترتیب می‌باشند. علاوه بر آن پشتیبانی از فناوری OIS، بهبود فلاش و برخی دیگر از دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد نیز در ساختار هر دو لنز به چشم می‌خورند.

قیمت

دستگاه آیفون Xs از قیمتی معادل 999 دلار برای مدل 64 گیگ برخوردار می‌باشد، در حالی که این مقدار در محصول آیفون Xs Max به 1099 دلار افزایش پیدا کرده است. پیش فروش آیفون‌های جدید و تازه‌نفس از تاریخ چهاردهم سپتامبر شروع می‌گردد.

منبع: Ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید