موبایل

کالبدشکافی iPhone Xs از طراحی L شکل باتری پرده برداشت

iphone xs

پیش از معرفی رسمی آیفون‌های جدید اپل، گزارشاتی منتشر شده بود که احتمال بکارگیری طراحی جدید باتری در این گوشی‌های هوشمند را مطرح می‌کرد. اپل در آیفون ایکس یک باتری بزرگ‌تر و با ظرفیت بالاتر را به لطف بهره‌گیری از طراحی L شکل مورد استفاده قرار داد. اما این طراحی نیازمند دو باتری جداگانه داشت که به شکل حرف L انگلیسی در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

این طراحی اگرچه دست اپل برای بکارگیری ظرفیت بالاتر باتری را باز می‌گذاشت اما باعث می‌شد تا دو باتری جداگانه همزمان به مادربرد متصل باشند که کنترل آنها از طریق دو اتصال مجزا کمی دشوار بود.

براساس تصاویر منتشر شده از کالبدشکافی گوشی iPhone Xs، به نظر می‌رسد شایعاتی که پیش‌تر طراحی L شکل باتری به صورت یکپارچه را متصور شده بوند، صحت داشته‌اند. در کالبدشکافی انجام شده توسط Fixje iPhone (به همراه اپل اینسایدر) می‌توان طراحی جدید باتری اپل را مشاهده نمود که این بار به صورت کاملا یکپارچه و اِل شکل درون گوشی تعبیه شده است.

اگرچه از نظر عملکرد تفاوت چندانی را شاهد نیستیم اما به نظر می‌رسد طراحی L شکل جدید باعث شده تا اپل به ناچار از ظرفیت پایین‌تر 2658 میلی‌آمپرساعتی نسبت به 2716 میلی‌آمپرساعت که در آیفون ایکس بکار گرفته شد، استفاده نماید.

اما برای آن دسته از کاربران که با شنیدن این خبر نگران عمر باتری آیفون ایکس‌اس شده‌اند باید بگوییم که براساس ادعای اپل در جریان معرفی این آیفون جدید، به لطف بهینه‌تر بودن چیپست A12 باتری موجود در آیفون ایکس‌اس علیرغم داشتن ظرفیت پایین‌تر، 30 دقیقه زمان استفاده بیشتری را به کاربر ارائه خواههد داد.

متاسفانه عمر باتری نه چندان عالی در گوشی‌های آیفون همواره به یکی از نقاط ضعف آنها تبدیل شده و بسیاری از کاربران امیدوارند اپل در هر آیفون جدید از یک باتری با ظرفیت بالاتر استفاده کند. البته شارژدهی نه چندان مناسب تقریبا در اکثر پرچمداران اندرویدی نیز وجود دارد. خوشبختانه اپل از سال 2017 قابلیت شارژ سریع را در آیفون 8، 8 پلاس و ایکس ارائه کرد تا حداقل کاربران بتوانند باتری گوشی خود را به سرعت شارژ نمایند.

 

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید