سایر گجت‌ها

آیپد پرو 2018 احتمالا از جک هدفون 3.5 میلی‌متری بهره نمی‌برد

جک هدفون

کمپانی اپل در طراحی گوشی هوشمند محبوب آیفون 7 تصمیم مهمی را اتخاذ کرد. تیم طراحی این غول فناوری جک هدفون 3.5 میلی‌متری را از این گوشی حذف کرد که اگرچه در ابتدا برای بسیاری عجیب و قابل تامل بود اما چندی بعد به آرامی توسط سایر کمپانی‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند تکرار شد.

در واقع این طور به نظر می‌رسید که حذف جک هدفون 3.5 میلی‌متری فقط برای آیفون صورت گرفته اما براساس شایعات جدید ظاهرا اپل قصد دارد این کار را در آیپدهای جدید خود نیز انجام دهد. براساس توییتی که توسط حساب کاربری کوین‌کوین منتشر شده، اپل قصد دارد در آیپد پرو جدیدش این جک هدفون استاندارد و محبوب را حذف نماید.

اگرچه این خبر چندان غافلگیرکننده محسوب نمی‌شود اما بدون شک بسیاری از کاربران آیپد امیدوارند صحت نداشته باشد. البته حتی اگر این اتفاق در آیپدهای جدید بیفتد هم این روزها آنقدر تعداد هدفون‌های بی‌سیم در بازار زیاد شده که احتمالا به راحتی می‌توانید یک گزینه مناسب نیازمندی‌های خود را پیدا کنید.

در این توییت همچنین به ضخامت باریک‌تر آیپد پرو جدید نسبت به مدل قبلی اشاره شده است. بدین ترتیب انتظار می‌رود بدنه آیپد پرو جدید 5.9 میلی‌متر ضخامت داشته باشد؛ این در حالیست که آیپد پرو 10.5 اینچی فعلی از ضخامت 6.1 میلی‌متری برخوردار است.

همه می‌دانیم که صرف انتشار یک توییت نمی‌توان به صحت داشتن آن خبر پی برد، حتی اگر از سوی حساب کاربری معتبر و موثقی منتشر شده باشد. اما با این حال به گفته وب‌سایت MacRumors اطلاعات مطرح شده در این توییت با شایعات قبلی همخوانی داشته و حداقل از این نظر می‌توان گفت شایعات پیرامون آیپد‌های جدید به یک ثباتی رسیده‌اند.

از دیگر مشخصات ذکر شده برای نسخه جدید تبلت آیپد پرو می‌توان به فناوری تشخیص چهره Face ID، نمایشگر تمام صفحه با حاشیه بسیار باریک، بدنه بازطراحی شده، بهبودهای مختلف برای Apple Pencil و جایگزینی پورت لایتنینگ با نمونه رایج‌تر USB-C اشاره نمود. البته مسلم است که این اطلاعات فعلا به صورت رسمی تایید نشده‌اند، اما انتظار می‌رود در روزهای آینده اپل جزییات بیشتری را در خصوص آیپد پروهای جدیدش ارائه نماید.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید