سایر گجت‌ها

آیپد پرو 2018 احتمالا به پورت USB-C مجهز خواهد بود

USB-C

اطلاعات جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد احتمالا شاهد حضور پورت USB-C در آیپد پرو 2018 اپل خواهیم بود. اما این بار برخلاف شایعات قبلی، یک مدرک قابل استناد نیز برای این مدعا وجود دارد. به نظر می‌رسد اپل قصد دارد با حذف پورت لایتنینگ و جایگزینی آن با یک پورت رایج و البته پرسرعت، آیپد پرو جدیدش را به ابزاری کامل برای کاربران حرفه‌ای تبدیل نماید.

اگرچه این خبر می‌تواند کاملا یک شایعه باشد اما اگر قابلیت جدید نسخه بتا iOS 12.1 صحت داشته باشد، این احتمال وجود خواهد داشت. پس از نصب Xcode و اجرای شبیه‌ساز iOS 12.1 مشخص شد که این نسخه از سیستم عامل قادر به مجازی‌سازی تا حداکثر رزولوشن 4K می‌باشد.

این قابلیت در حال حاضر توسط دستگاه‌های مجهز به آی‌او‌اس ارائه نشده است. به نظر می‌رسد این قابلیت به همراه آیپد پرو 2018 معرفی شده و اپل با قرار دادن یک پورت USB-C امکان نمایش تصاویر بر روی صفحات نمایش بزرگتر را برای کاربران فراهم نماید.

شایان ذکر است کاربرانی که از آیپد و آیفون‌های فعلی اپل استفاده می‌کنند حتی با خرید یک آداپتور تبدیل لایتنینگ به HDMI نیز امکان استفاده از قابلیت مذکور را ندارند.

اگر به اکوسیستم دستگاه‌های اپل نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که پورت لایتنینگ همواره به عنوان اصلی‌ترین رابط اتصال دستگاه با هر وسیله دیگری به حساب می‌آید. اگر اپل پورت لایتنینگ را به یک پورت USB-C تغییر دهد احتمالا دیگر شاهد حضور پورت محبوب اپل در آی‌دیوایس‌های جدید نخواهیم بود. این موضوع البته چندان برای طرفداران iPad Pro ناراحت کننده نخواهد بود، چرا که آن را به یک تبلت کامل‌تر تبدیل می‌کند.

براساس شایعات جدید انتظار می‌رود حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش آیپدهای جدید بسیار باریک باشند. همچنین قابلیت Face ID در حالت افقی نیز قابل استفاده خواهد بود. در شایعات گفته شده که یک قابلیت جدید تحت عنوان Smart Connector نیز در پشت تبلت بکار گرفته می‌شود، اما هنوز جزییات بیشتری در خصوص آن منتشر نشده است.

 

منبع: wccftech

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید