سایر گجت‌ها

تحلیل‌گران انتظار دارند اپل واچ تا سال 2022 بازار را تسخیر کند

اپل واچ

ساعت هوشمند اپل واچ یکی از پرطرفدارترین محصولات عرضه شده در بازار گجت‌های پوشیدنی امروز محسوب شده و براساس تخمین‌های تحلیل‌گران تا سه‌ماهه سوم سال میلادی جاری اپل موفق به فروش 4.2 میلیون دستگاه از این ساعت هوشمند شده است. نکته جالب در خصوص Apple Watch روند افزایشی فروش آن است که براساس پیش‌بینی‌های جدید کارشناسان نهایتا تا سال 2022 ادامه داشته و پس از آن احتمالا شاهد روند نزولی خواهیم بود.

براساس تخمین‌های ارائه شده توسط موسسه تحلیلی IDC به نظر می‌رسد اپل واچ تا سال 2022 همچنان به عنوان محبوب‌ترین گجت پوشیدنی بازار مطرح خواهد بود، اما پس از آن به مرور از محبوبیت‌ این ساعت هوشمند جذاب کاسته می‌شود. در حالی که کارشناسان سهم 44.4 درصدی از بازار را برای این ساعت هوشمند پیش‌بینی کرده‌اند، تحلیل‌گران IDC معتقدند این سهم در سال 2022 به عدد 35.8 درصد کاهش خواهد یافت.

هنوز مشخص نیست که چرا این دسته از تحلیل‌گران فکر می‌نند سهم بازار اپل واچ با روند کاهشی همراه خواهد بود اما به اعتقاد آنها پلتفرم‌های دیگری مانند Wear OS گوگل با گذشت زمان می‌توانند فشار زیادی به ساعت هوشمند اپل وارد آورند. از سوی دیگر برخی بر این باورند که همانند اتفاقی که در دنیای اسمارت‌فون‌ها شاهدش بودیم، ساعت‌های هوشمند نیز تا آن زمان به یک بلوغ کامل رسیده و بسیاری از ویژگی‌هایی که اکنون جذاب به نظر می‌رسند در آن زمان عادی خواهند بود.

البته این احتمال هم وجود دارد که مشابه گوشی‌های هوشمند، در آینده ساعت‌های هوشمند با کیفیتی توسط کمپانی‌های مختلف تولید شوند که با قیمتی کمتر امکانات در همان سطح یا بیشتر را در اختیار کاربران قرار دهند. به هر حال، هنوز تا آن زمان 3-4 سال دیگر باقی مانده و به هیچ عنوان نمی‌توان در خصوص پیش‌بینی IDC اظهار نظر دقیقی داشت.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید