سایر گجت‌ها

قابلیت ثبت نوار قلب اپل واچ 4 در انگلستان ممکن است مورد تائید قرار نگیرد!

قابلیت ثبت نوار قلب اپل واچ 4 در انگلستان ممکن است مورد تائید قرار نگیرد!

بدون شک یکی از کلیدی‌ترین ویژگی‌های نسخه چهارم ساعت هوشمند کمپانی اپل (اپل واچ 4) قابلیت دیجیتالی ثبت نوار قلب می‌باشد. اگرچه کمپانی اپل پیشتر خاطر نشان کرده است که قابلیت فوق به هیچ عنوان نمی‌تواند جایگزینی برای تجهیزات کلاس پزشکی و تخصصی به شمار رود، اما حقیقت اینکه ساعت هوشمند شما از توانایی ثبت نوار قلب برخوردار است خود در زمینه ردیابی بهتر درجه سلامتی تاثیرگذار می‌باشد.

متأسفانه ویژگی معرفی شده در حال حاضر تنها در ایالات متحده آمریکا قابل دسترسی بوده و آن دسته از افرادی که در انگلستان و یا دیگر کشورهای پرجمعیت جهان در حال زندگی می‌باشند جهت استفاده از آن باید مدت زمانی صبر کنند. بر طبق اطلاعات منتشره از سمت آژانس مراقبت از سلامت محصولات در انگلستان:

“دستگاه‌های ECG خود مراقبتی در قالب سخت‌افزارهای کلاس 2a طبقه‌بندی شده و کمپانی سازنده به‌منظور ارزیابی انطباقی محصول خود نیازمند اعلام سازمانی و کسب مجوزهای لازمه می‌باشد. معمول‌ترین رویه موجود جهت ارزیابی‌های مورد نیاز از طریق حسابرسی سیستم تضمین کنترل کیفیت است.”

نسخه چهارم ساعت هوشمند اپل

این مهم در نوع خود آنچنان پیچیده به نظر نمی‌رسد، اما احتمال درخواست از کمپانی اپل و الزام آن جهت انجام آزمایش‌های بالینی به‌منظور اثبات اثربخشی دستگاه مطرح می‌باشد که روند انجام آن مدت زمانی به طول می‌انجامد. مطمئناً کمپانی اپل پیش از طراحی سیستم ثبت نوار قلب و اعمال آن در سری چهارم ساعت هوشمند خود تحقیقات و مطالعات لازمه را به عمل آورده است، اما مدت زمان مورد نیاز جهت دریافت تاییدیه‌های مربوطه جهت فراهم شدن زیرساخت استفاده از قابلیت فوق در انگلستان و کشورهای پیروی کننده از قوانین آن هنوز به‌صورت دقیق مشخص نیست. متأسفانه قوانین متفاوت هر کشور و منطقه درباره دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی این دسته از ویژگی‌ها را با مشکلات کوچک و بزرگی متفاوتی رو به رو کرده و روند استفاده از آنها را بعضاً با دوره زمانی بسیار طولانی مدتی همراه می‌سازند.

منبع: Ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید