سایر گجت‌ها

براساس شایعات کنون در حال ساخت PowerShot G5 X Mark II است

PowerShot G5 X Mark II

کمپانی کنون را بسیاری از کاربران با دوربین‌های دیجیتال و نه فقط دوربین‌های حرفه‌ای DSLR می‌شناسند. این تولیدکننده ژاپنی در واقع اعتبار بسیار خوبی در بازار دوربین‌های کامپکت دارد و کاربران علاقه‌مند و جدی عکاسی می‌توانند از دوربین‌های سری PowerShot G بهره ببرند. برای آن دسته از کاربرانی که علاقه زیادی به مدل PowerShot G5 X دارند باید خوشحال باشند، چرا که کنون قصد دارد جانشینی را برای این مدل روانه بازار کند.

براساس وب‌سایت Nokishita Camera به نظر می‌رسد مدل اولیه دوربین جدید کنون با شماره مدل PC 2355 در موسسه‌های استاندارد و گواهینامه‌های مرتبط رویت شده است. این مدل احتمالا PowerShot G5 X Mark II خواهد بود که شانس اینکه کنون در سال میلادی جاری از آن رونمایی کند بسیار بالاست.

متاسفانه جدای از اینکه دوربین جدید کنون در اسناد تاییدیه‌ها رویت شده توییت منتشر شده هیچ صحبتی از مشخصات فنی PowerShot G5 X Mark II نکرده و به همین دلیل تا این لحظه هر اطلاعاتی که از دوربین مذکور ارائه شده صرفا حدس و گمان‌های کاربران و کارشناسان بوده است.

همان طور که می‌دانید دوربین PowerShot G5 X کنون با لنز کیت 24-100mm عرضه شده بود. این لنز از حداکثر بازشدگی دریچه دیافراگم f/1.8-2.8 بهره برده و دوربین نیز به EVF یا منظره یاب الکترونیک مجهز شده است.

این دوربین با توجه به لنز واید و دریچه دیافراگم عریض انتخاب بسیار خوبی برای افرادیست که به ماجراجویی و مسافرت علاقه زیادی دارند. شاید این همان دلیلی باشد که سری دوربین‌های PowerShot G کنون همواره مورد استقبال کاربران قرار گرفته‌اند. به هر حال امیدواریم کنون هر چه زودتر جزییات بیشتری را در خصوص جدیدترین دوربین این سری، یعنی PowerShot G5 X Mark II ارائه دهد.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید