سایر گجت‌ها

دوربین فول‌فریم بدون آینه EOS RP کنون رسما معرفی شد

canon_eos_rp

براساس شایعاتی که اخیرا منتشر می‌شدند می‌توانستیم حدس بزنیم که کمپانی کنون در حال تولید یک دوربین بدون آینه فو‌ل‌فریم در سری EOS R خود است. این دوربین که باتوجه به اطلاعات فاش شده یک مدل ارزان قیمت در سری مذکور محسوب می‌شود ظاهرا واقعا وجود داشته و کنون سرانجام به صورت رسمی آن را تحت عنوان EOS RP رونمایی کرد. این دوربین در واقع تلاش جدید یکی از بزرگترین تولیدکنندگان دوربین‌های دیجیتال دنیاست که برای خرید آن نیازی نیست دار و ندارتان را هزینه کنید!

برای آن دسته از کاربرانی که احتمالا با این سری جدید کنون آشنایی ندارند باید بگوییم که این کمپانی نخستین دوربین بدون آینه فو‌ل‌فریم خود را سال گذشته میلادی روانه بازار کرد. اما همان طور که می‌دانید همیشه در محصولی که نخستین بار عرضه می‌شود مشکلات یا بهتر بگوییم کمبودهایی وجود دارند. به همین دلیل دوربین EOS R نهایتا یک گزینه میان رده محسوب می‌شد. حالا هم که کنون دوربین EOS RP را معرفی نموده با یک مدل ارزان قیمت طرف هستیم و همین موضوع باعث می‌شود تا حدس و گمان‌هایی مربوط به در دست ساخت بودن یک دوربین فول‌فریم بدون آینه توسط کنون نیز مطرح گردد.

اما دوربین EOS RP کنون از یک حسگر CMOS فول‌فریم با دقت موثر 26.2 مگاپیکسلی به همراه پردازشگر تصویر قدرتمند DIGIC 8 این شرکت بهره می‌برد. دوربین فول‌فریم بدون آینه جدید کنون از قابلیت فوکوس خودکار CMOS دوال پیکسل، EVF یا منظره‌یاب الکترونیکی داخلی با وضوح 2.36 میلیون نقطه، یک نمایشگر لمسی با پشتیبانی از قابلیت لمس و رها کردن نقطه فوکوس خودکار برخوردار می‌باشد. همچنین گزینه‌های ارتباطی بی‌سیم وای‌فای و بلوتوث نیز به منظور جابجایی تصاویر و همچنین استفاده از ریموت کنترل در نظر گرفته شده است.

EOS RP یک دوربین مقرون بصرفه با امکاناتی ساده است که نیازهای یک کاربر متوسط را به خوبی برآورده خواهد نمود. این محصول با قیمت 1299 دلاری برای بدنه و 2399 دلاری برای لنز کیت RF 24-105mm F4 L IS USM روانه بازار خواهد شد.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *