سایر گجت‌ها

به اعتقاد Canon بازار دوربین‌های دیجیتال به نصف کاهش خواهد یافت

دوربین‌های دیجیتال

با توجه به اینکه گوشی‌های هوشمند عرضه شده در بازار هر روز در بخش تصویربرداری پیشرفته‌تر و قدرتمندتر می‌شوند طبیعتا دلایل واضحی که چند سال پیش برای خرید یک دوربین دیجیتال مجزا وجود داشتند کم کم در حال رنگ باختن هستند. در مصاحبه‌ای که فوجیو میتارایی، ریاست کمپانی Canon با وب‌سایت نیکِی انجام داد، عقاید و پیش‌بینی‌های خود در خصوص بازار دوربین‌های دیجیتال را مطرح نمود.

به گفته میتارایی، به نظر می‌رسد وی معتقد است که وسعت بازار دوربین‌های دیجیتال در طول دو سال آینده تا 50 درصد کاهش خواهد یافت. هنوز نمی‌توان در خصوص صحت این پیش‌بینی و یا دقت آن اظهار نظر نمود اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که میتارایی ریاست یک کمپانی کاملا شناخته فعال در زمینه تولید انواع دوربین دیجیتال و لوازم جانبی آن است و به همین دلیل نمی‌توان از کنار پیش‌بینی‌های چنین فردی به سادگی گذشت.

همچنین به گفته وی میزان استفاده و ضریب نفوذ دوربین‌ها در بخش‌های تخصصی‌تر بازار مانند حوزه‌های نظارتی و پزشکی-درمانی نیز با کاهش قابل توجهی همراه خواهد بود. وی می‌گوید:

مردم معمولا برای عکاسی این روزها از گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند. بازار دوربین‌های دیجیتال تا دو سال آینده با روند نزولی مواجه است اما کاربران حرفه‌ای و آماتور پیشرفته چیزی حدود 5 الی 6 میلیون عدد از دوربین‌های را به خود اختصاص خواهند داد. اما در نهایت این بازار با وضعیت نامناسبی روبرو خواهد بود.

جالب اینجاست که نظرات مذکور توسط کمپانی شناخته شده و محبوبی ارائه شده که اخیرا از سری دوربین‌های فول‌فریم بدون آینه خود تحت عنوان EOS R رونمایی کرده بود. حتی شایعاتی وجود دارند که براساس آنها این کمپانی قصد دارد یک دوربین بدون آینه 100 مگاپیکسلی را در آینده‌ای نزدیک معرفی کند.

البته توجه داشته باشید که دوربین‌های دیجیتال قرار نیست سرنوشت دایناسورها را پیدا کنند، اما فعلا روند نزولی در این بازار ادامه خواهد داشت.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید