شبکه و اینترنت

iPad Pro جدید با پشتیبانی از 5G سال 2021 عرضه می‌شود

5G

براساس شایعات منتشر شده، انتظار می‌رود کمپانی اپل به زودی گوشی‌های هوشمند آیفون مجهز به قابلیت ارتباطی نسل پنجم یا 5G خود را در سال 2020 روانه بازار کند. باتوجه به سابقه تاریخی اپل، این کمپانی معمولا عادت دارد ویژگی‌ها و فناوری‌های جدیدش را در گوشی‌های هوشمند آیفون ارائه نموده و سپس آنها را در تبلت‌های آیپد نیز در اختیار کاربران قرار دهد.

برای مثال این اتفاق در رابطه با معرفی قابلیت‌هایی مانند تاچ‌ آی‌دی و فیس آی‌دی افتاد و حالا این احتمال تا حد زیادی وجود دارد که سناریوی مذکور برای فناوری ارتباطی نسل پنجم نیز تکرار شود.

متاسفانه این طور به نظر می‌رسد که iPad Pro مجهز به قابلیت ارتباطی 5G تا قبل از سال 2021 روانه بازار نخواهد شد. براساس گزارشی که به تازگی توسط نشریه اکونومیک دیلی نیوز منتشر شده است، مینگ-چی کو، تحلیلگر شناخته شده بازار محصولات اپل عنوان نموده که اگر قصد لذت بردن از سرعت‌های بالای اینترنت نسل پنجم را بر روی تبلت آیپد خود دارید احتمالا فعلا باید با استفاده از هات‌اسپات کردن اینترنت 5G گوشی هوشمند خود این تجربه را بدست آورید.

به ادعای کو، انتظار می‌رود اپل بردهای پلیمر کریستال مایع را در آیپدهای جدید خود در اواخر سال میلادی جاری معرفی کند. ایده استفاده از این متریال جدید کاهش افت سیگنال و همچنین بهبود عملکرد شبکه مخابراتی می‌باشد که باید دید آیا این اتفاق در عمل نیز رخ خواهد داد یا صرفا یک مزیت تبلیغاتی محسوب می‌شود.

شاید این موضوع نشانه‌ای باشد برای اینکه اپل قصد دارد پای فناوری ارتباطی نسل پنجم را به تبلت‌های آیپد خود وارد نماید. اما نکته‌ای که متاسفانه شاید کاربران را ناراحت کند این است که برای بهره بردن از این قابلیت در آیپد باید تا 2 سال دیگر صبر کنید. البته همین الان نیز فناوری LTE سرعت‌های بسیار بالایی را ارائه می‌دهد و در واقع محدودیت خاصی برای استفاده از محتوای با کیفیت در بستر اینترنت وجود ندارد.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *