سایر تکنولوژی‌ها

گلکسی اس10 از سومین نسل حسگر اثرانگشت آلتراسونیک کوالکام بهره می‌برد

حسگر اثرانگشت آلتراسونیک

حسگرهای اثرانگشت برای سال‌ها در بخش جلویی گوشی‌های هوشمند به کار گرفته می‌شدند. اگر پیگیر اتفاقات دنیای گوشی‌های هوشمند باشید حتما می‌دانید که این اتفاق نخستین بار توسط اپل و با معرفی قابلیت Touch ID در گوشی آیفون رخ داد و پس از مدت کوتاهی به یک ترند یا موضوع داغ در این بازار پرهیجان تبدیل شد.

با گذشت زمان برخی از کمپانی‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند حسگر اثرانگشت را در جاهای دیگر گوشی مانند قسمت پشتی دستگاه تعبیه کردند که اگرچه ایده چندان جالبی به نظر نمی‌رسد اما خب برای داشتن یک گوشی هوشمند مدرن که بخش جلویی آن تقریبا فقط صفحه نمایش قرار دارد، این کار ضروری محسوب می‌شود.

اما حالا براساس گزارشی جدید که توسط آیس یونیورز منتشر شده، ظاهرا سامسونگ قصد دارد از سومین نسل حسگرهای اثرانگشت مبتنی بر قابلیت آلتراسونیک کوالکام در پرچمدار جدید خود یعنی گلکسی اس10 استفاده کند. این حسگر اثرانگشت در زیر صفحه نمایش قرار گرفته و عملکرد سریعتری را نسبت به دو نسل قبلی ارائه می‌دهد که احتمالا دلیل آن بهره‌گیری از منطقه بزرگتری برای ثبت اثرانگشت می‌باشد.

حسگر اثرانگشت آلتراسونیک

در بررسی گوشی هوشمند Vivo که از حسگر اثرانگشت زیرصفحه‌ای برخوردار بود متوجه شدیم که عملکرد این نوع از حسگرها نسبت به نمونه‌های قدیمی مقدار می‌باشد. اگر شایعات حقیقت داشته باشند انتظار می‌رود نسل سوم حسگرهای اثرانگشت آلتراسونیک کوالکام این نقص را نیز برطرف کند. این نخستین باری است که گفته می‌شود سامسونگ برای گلکسی اس10 خود از حسگرهای اثرانگشت زیرصفحه‌ای ساخت کوالکام استفاده خواهد کرد که البته هنوز به صورت رسمی تایید یا رد نشده است.

این در حالی است که هنوز هم شایعاتی مبنی بر تمایل سامسونگ به استفاده از حسگرهای اثرانگشت معمولی که در قسمت پشتی گوشی قرار می‌گیرند، وجود دارد. به هر حال این گوشی در نمایشگاه CES 2019 به طور رسمی رونمایی خواهد شد و هر چه به این زمان نزدیکتر می‌شویم اطلاعات دقیق‌تری از گلکسی اس10 نیز بدست خواهیم آورد.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید