سخت‌افزار

امکان عرضه نمایشگر 31.6 اینچی اپل در سال جاری هنوز هم وجود دارد

نمایشگر

اوایل سال جاری میلادی اطلاعاتی منتشر شده بود که نشان می‌داد اپل قصد دارد یک نمایشگر جدید را در سال جاری روانه بازار کند که از ابعاد 31.6 اینچی و وضوح تصویر 6K برخوردار است. برای آن دسته از افرادی که از شنیدن این خبر متعجب شده‌اند باید بگوییم که مینگ-چی کو، تحلیلگر شناخته شده و البته خوش سابقه محصولات اپل فاش کرد که این صفحه نمایش هنوز هم با احتمال بسیار خوبی ممکن است در سال 2019 روانه بازار شود.

نکته جالب این است که در گزارش اولیه گفته شده بود این نمایشگر صرفا یک صفحه نمایش با ابعاد بزرگ و کیفیت بالاتر است که احتمالا در برخی از سری محصولات اپل مورد استفاده قرار خواهد گرفت، اما حالا به گفته کو، این نمایشگر در واقع به آی‌مک جدید اشاره دارد. این یعنی احتمال اینکه اپل در حال کار بر روی یک آی‌مک جدید با صفحه نمایش بزرگ‌تر باشد نیز وجود دارد. البته هنوز مشخص نیست که آیا این یک iMac معمولی خواهد بود و یا در سری مانند iMac Pro عرضه می‌شود.

کو همچنین به این موضوع اشاره کرد که آی‌مک‌های جدید اپل احتمالا از فناوری نورزمینه mini LED بهره خواهند برد که اگر صحت داشته باشد باید شاهد عرضه نخستین کامپیوترهای شخصی iMac مجهز به فناوری ال‌ای‌دی در بازار باشیم. همان طور که می‌دانید اپل در حال حاضر بخش عمده‌ای از کامپیوترهای شخصی خود را با تکیه بر فناوری ال‌سی‌دی روانه بازار می‌کند اما گجت‌هایی مانند اپل واچ و آیفون‌های جدید این کمپانی از پنل‌هایی با فناوری OLED برخوردار هستند. البته در مک‌بوک پروهای جدید نیز اپل یک تاچ بار در قسمت بالایی صفحه کلید قرار داده که خب از فناوری اولد بهره می‌برد.

کو همچنین اعلام کرد که اپل می‌تواند تکنولوژی صفحه نمایش جدیدش را برای مک‌بوک‌ پروهای 17 اینچی که براساس شایعات سال 2021 روانه بازار خواهند شد نیز مورد استفاده قرار دهد.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *