سخت‌افزار

اپل از نمایشگر 32 اینچی Pro Display XDR با وضوح 6K رونمایی کرد

اپل از نمایشگر 32 اینچی Pro Display XDR با وضوح 6K رونمایی کرد

بسیاری از کاربران و کارشناسان معتقد بوده‌اند تصمیم اپل برای توقف تولید نمایشگرهای Thunderbolt 3 یک اشتباه و هدر رفت منابع و هزینه‌های انجام گرفته بوده است. یکی از دلایل مهمی که این افراد بر روی آن پافشاری می‌کنند در واقع توانایی بالای این نمایشگرها در نمایش رنگ‌ها و همچنین طراحی جذاب و منحصر به فردشان بوده که به خوبی با اصول زیبایی شناسی اپل سازگاری دارند.

اما خبر خوب اینکه به نظر می‌رسد اپل دوباره تصمیم گرفته به بازار صفحات نمایش حرفه‌ای بازگردد. در جریان رویداد مهم WWDC 2019، این کمپانی از نمایشگر فوق‌العاده حرفه‌ای و با کیفیت خود تحت عنوان Pro Display XDR پرده برداشت. البته با توجه به اینکه مینگ-چی کو، تحلیلگر آشنا با محصولات اپل پیش‌تر اعلام کرده بود این غول فناوری یک نمایشگر جدید را در دست ساخت دارد، بسیاری از افراد حاضر در این کنفرانس از دیدن این نمایشگر متعجب نشدند.

اپل از نمایشگر 32 اینچی Pro Display XDR با وضوح 6K رونمایی کرد

نمایشگر جدید Pro Display XDR اپل از یک پنل 332 اینچی با وضوح تصویر شگفت‌آور 6K بهره می‌برد. بدون شک تعداد افرادی که در حال حاضر به چنین وضوح تصویری نیاز دارند بسیار کم است اما به هر حال همان طوری که اپل این محصول را نامگذاری کرده است، افراد حرفه‌ای کاربران هدف اصلی آن را تشکیل می‌دهند.

این پنل از سیستم نوردهی زمینه مستقیم شامل شبکه‌ای بزرگ از لامپ‌های ال‌ای‌دی برخوردار است که می‌تواند در حالت تمام صفحه روشنایی 1000 نیت و در حالت حداکثر نیز روشنایی 1600 نیت را ارائه دهد که فوق‌العاده است. همچنین یک سیستم دمایی ویژه نیز از شبکه‌های آلومینیومی تولید شده که نقش یک هیت‌سینک بزرگ را ایفا می‌کند.

متاسفانه نمایشگر Pro Display XDR اپل با قیمت 4999 دلاری خود به هیچ وجه گزینه مناسبی برای افرادی با بودجه محدود به حساب نمی‌آید. همچنین یک پایه تحت عنوان Pro Stand نیز به صورت جداگانه به قیمت 999 دلاری به فروش می‌رسد که کاربر با استفاده از آن می‌تواند زاویه و ارتفاع نمایشگر را با آزادی بیشتری تنظیم کند. اپل نمایشگر جدید خود را در پاییز امسال روانه بازار می‌کند.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید