موبایل

قابلیت 3D Touch در آیفون‌های جدید ارائه نمی‌شود

قابلیت 3D Touch در آیفون‌های جدید ارائه نمی‌شود

براساس شایعاتی که اخیرا منتشر شده و به نظر می‌رسد از ثبات اطلاعاتی خوبی نیز برخوردار باشند، کمپانی اپل در گوشی‌های آیفون آینده خود قابلیت لمس سه‌بعدی یا 3D Touch را ارائه نخواهد نمود. براساس این گزارش‌های جدید ظاهرا افرادی که دستشان به نسخه بتا از سیستم عامل iOS 13 رسیده تایید کرده‌اند که این سیستم عامل دیگر چنین قابلیتی را در اختیار آیفون‌های جدید اپل نخواهند گذاشت.

در واقع نسخه بتا از این سیستم عامل همچنان قابلیت لمس سه‌بعدی را ارائه می‌دهد اما این قابلیت‌ها صرفا با استفاده از اشاره‌های مبتنی بر لمس طولانی قابل دسترس خواهند بود. برخی از ویژگی‌هایی که هنوز از این طریق قابل استفاده هستند شامل Peek، Pop، Quick Actions و غیره می‌شود.

بدون شک این برای کاربران آیفون و iOS 13 خبر خوبی به حساب نمی‌آید و شاید حتی باعث شود اپل در آینده‌ای نزدیک این قابلیت‌ها را در گوشی‌های آیفونی که این فناوری را در نمایشگر خود دارند نیز غیرفعال کند.

قابلیت 3D Touch در آیفون‌های جدید ارائه نمی‌شود

تعجبی ندارد که اپل قصد کنار گذاشتن قابلیت 3D Touch را داشته باشد چرا که این فناوری علیرغم پتانسیل بالایش هرگز آن طوری که اپل انتظار داشت مورد استقبال کاربران قرار نگرفت. شاید یکی از دلایل این امر عدم شفافیت در پشتیبانی شدن یا نشدن قابلیت لمس سه‌بعدی در اپلیکیشن‌های مختلف باشد. این یعنی اکثر کاربران در بسیاری از مواقع نمی‌توانند تشخیص دهند که یک اپلیکیشن واقعا از این قابلیت و پتانسیل‌های آن پشتیبانی می‌کند یا خیر.

زمانی که اپل برای نخستین بار قابلیت 3D Touch و نمایشگرهای حساس به میزان فشار وارد شده توسط انگشت کاربر را در گوشی آیفون خود به کار گرفت، بسیاری از کاربران و کارشناسان پیش‌بینی کردند این همان تکنولوژی مهم آینده است که بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی را نیز به تکاپو انداخت تا قابلیت مشابه‌ای را در محصولات خود ارائه دهند. اما ظاهرا این قابلیت حداقل برای اپل آن طور که انتظار می‌رفت کار نکرد! آیا شما از این قابلیت استفاده می‌کردید؟

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید