سایر تکنولوژی‌ها

اپل نتایج مالی سه‌ماهه سوم خود را ارایه کرد

اپل نتایج مالی سه‌ماهه سوم خود را ارایه کرد

کمپانی اپل امروز نتایج مالی خود در سه‌ماهه مالی سوم سال 2019 که در تاریخ 29 ژوئن به پایان رسید، ارایه کرد. درآمد این کمپانی در این سه‌ماهه 53.8 میلیارد دلار به ثبت رسید که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته تقریبا 1 درصد رشد را نشان می‌دهد. همچنین میزان درآمدهای سه‌ماهه به ازای هر سهم 2.18 دلار اعلام شد که نسبت به بازه زمانی مشابه 7 درصد کاهش را نشان می‌دهد. فروش جهانی محصولات اپل نیز 59 درصد از کل درآمد این سه‌ماهه را به خود اختصاص داده است.

“تیم کوک” مدیرعامل اپل در خصوص گزارش مالی اخیر گفت:

این بزرگترین سه‌ماهه منتهی به ژوئن ما بود که شاهد رشد درآمدهای ناشی از سرویس‌ها، رشد درآمدها در فروش گجت‌های پوشیدنی، عملکردی عالی از سوی تبلت‌های آیپد و کامپیوترهای مک و همچنین بهبود محسوس در میزان محبوبیت آیفون‌ها، بودیم. این عملکرد خوب تقریبا در تمامی بازارها قابل مشاهده بوده و ما را نسبت به آینده بسیار امیدوار می‌کند. باتوجه به ارایه محصولات و خدمات جدید در تمامی پلتفرم‌های برجسته‌مان، احتمالا عملکرد مالی در پایان سال مالی 2019 نیز درخشان خواهد بود.

“لوکا مستری” مدیر مالی شرکت اپل اعلام کرد در سه‌ماهه مالی اخیر نسبت به سه‌ماهه منتهی به ماه مارس جریان نقدی عملیاتی به مبلغ 11.6 میلیارد دلار رسید که بهبود محسوسی را نشان می‌دهد. اپل در این سه‌ماهه مالی بالغ بر 21 میلیارد دلار را به سهام‌داران خود بازگرداند که رقم بزرگی محسوب می‌شود.

اپل راهنمای زیر را برای سه‌ماهه مالی چهارم سال 2019 ارایه کرده است:

  • درآمد بین 61 الی 64 میلیارد دلار
  • سود خالص بین 37.5 الی 38.5 درصد
  • هزینه‌های عملیاتی بین 8.7 الی 8.8 میلیارد دلار
  • درآمد/هزینه‌های متفرقه تقریبا 200 میلیون دلار
  • نرخ مالیات حدودا 16.5 درصد

 

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *