لپ‌تاپ

استفاده از SSD رده پایین در مک‌بوک ایر 2019 برای کاهش قیمت

استفاده از SSD رده پایین در مک‌بوک ایر 2019 برای کاهش قیمت

همان‌طور که می‌دانید اپل قیمت مک‌بوک ایر 2019 را 100 دلار کاهش داد و بدون شک این کاهش قیمت باید در بخشی از این لپ‌تاپ خودش را نشان دهد! اپل تصمیم گرفت به جای حذف قابلیت‌های کاربردی نظیر تاچ آی‌دی، از درایوهای اس‌اس‌دی مقرون به‌صرفه‌تری استفاده کند تا قادر به مدیریت بهتر هزینه‌ها باشد. این اس‌اس‌دی‌ها از نظر عملکرد و سرعت نسبت به نمونه‌های استفاده شده در مدل‌های قبلی مک‌بوک ایر در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرند.

این کمپانی هفته گذشته مدل‌های به‌روز شده MacBook Air و MacBook Pro خود را معرفی کرد که از پردازنده‌های سریعتر و همچنین نمایشگرهای بهتری بهره برده و در عین حال نسبت به نسل قبلی ارزانتر هم هستند! در واقع اکنون کاربران می‌توانند کانفیگ پایه مک‌بوک ایر را با قیمت 1099 دلاری تهیه کنند که این یعنی 100 دلار ارزانتر از مدل پایه نسل قبل!

اما در تست‌هایی که وب‌سایت فرانسوی Consomac بر روی مک‌بوک ایر 2019 با حافظه داخلی 256 گیگابایتی انجام داده است متوجه می‌شویم این کاهش قیمت دلایل خاص خودش را دارد. در تستی که توسط نرم‌افزار Blackmagic Disk Speed به انجام رسیده این وب‌سایت به سرعت نوشتن 1 گیگابایت بر ثانیه و سرعت خواندن 1.3 گیگابایت بر ثانیه دست یافته است. این در حالیست که مک‌بوک ایر مشابه سال گذشته اپل از سرعت نوشتن 920 مگابایت بر ثانیه و سرعت خواندن به مراتب سریعتر 2 گیگابایت بر ثانیه بهره می‌برد.

استفاده از SSD رده پایین در مک‌بوک ایر 2019 برای کاهش قیمت

این یعنی اس‌اس‌دی جدیدی که در نسخه به‌روز شده مک‌بوک ایر 2019 استفاده شده از نظر سرعت خواندن 35 درصد کندتر از مدل قبلی محسوب می‌شود. البته توجه داشته باشید که تنها اگر به‌صورت پیوسته با فایل‌های حجیم سر‌وکار داشته باشید این کاهش سرعت خواندن می‌تواند تفاوت را به‌طور محسوسی نشان دهد اما در غیراین‌صورت به‌نظر می‌رسد اختلاف قیمت 100 دلاری ارزشش را داشته باشد!

منبع: techspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید