سخت‌افزار

ویژگی‌های PCIe 4.0 در بایوس جدید مادربرد X470 رویت شد

ویژگی‌های PCIe 4.0 در بایوس جدید مادربرد X470 رویت شد

همان طور که می‌دانید کمپانی‌های مختلف تولیدکننده مادربرد در جهان سخت مشغول آماده‌سازی محصولات مبتنی بر چیپست جدید و بهینه X570 خود هستند که AMD به تازگی آن را معرفی کرد و پردازنده‌های نسل جدید سری Ryzen 3000 این شرکت نیز از چیپست مذکور پشتیبانی می‌کنند. اما این مادربردهای جدید همچنین رابط اتصال PCIe 4.0 را نیز ارائه می‌کنند که بسیار عالیست.

اگر اخبار دنیای سخت افزار را دنبال کنید حتما به خاطر دارید که کمپانی گیگابایت، یکی از مطرح‌ترین تولیدکنندگان انواع مادربرد و تجهیزات کامپیوتر در جهان به تازگی بروزرسانی های بایوس جدیدی را برای سازگار شدن مادربردهای مبتنی بر چیپست‌های X470 با پردازنده‌های Ryzen 3000 ارائه کرده است.

ویژگی‌های PCIe 4.0 در بایوس جدید مادربرد X470 رویت شد

به نظر می‌رسد گیگابایت در آپدیت جدید گزینه‌ای برای به کارگیری درگاه اتصال PCIe 4.0 را در تنظیمات بایوس مادربرد X470 Aorus Gaming Wi-Fi قرار داده است. این اطلاعات ابتدا توسط یکی از کاربران شبکه اجتماعی مشاهده شد اما کمی بعد توسط وب‌سایت معتبر Tom’s Hardware نیز مورد تایید قرار گرفت. گیگابایت در خصوص این گزینه جدید در آپدیت بایوس خود هنوز هیچ واکنش رسمی را نشان نداده است.

ممکن است این یک ویژگی مشترک برای مادربردهای مبتنی بر چیپست X570 باشد که گیگابایت موفق شده به نوعی آن را در مادربرد چیپست X470 به کار گرفته است. AMD در خصوص این رابط اتصال پرسرعت و جدید گفته است:

مادربردهای سری 300 و 400 سوکت AM4 می‌توانند از رابط اتصال جدید PCIe 4.0 پشتیبانی کنند. AMD این ویژگی را قفل نخواهد کرد و در عوض به تولیدکنندگان مادربردهای مبتنی بر چیپست‌های خود کمک می‌کند تا با استانداردسازی، این ویژگی را در محصولات خود ارائه دهند. تولیدکنندگان مادربرد می‌توانند قابلیت پشتیبانی از این رابط اتصال را از طریق بروزرسانی بایوس در اختیار کاربران قرار دهند اما زمان انتشار این آپدیت‌ها در اختیار تولیدکننده قرار خواهد داشت.

منبع: guru3d

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *