سخت‌افزار

امکان بهره‌گیری از 256 گیگابایت رم در iMac Pro میسر شد

iMac Pro

بدون شک نیازی به گفتن نیست که پرداخت هزینه هنگفت 5200 دلاری آن هم فقط برای حافظه RAM در کامپیوتر iMac Pro از عهده هر کسی بر نمی‌آید! اما هستند کاربران و متخصصینی که از نرم افزارهای پیشرفته استفاده نموده و بسته به شرایط کاری خود گاهی به این میزان از حافظه رم نیاز پیدا می‌کنند. کمپانی اپل با بروزرسانی کانفیگ‌های ارائه شده برای آی‌مک پرو خود به این دسته از کاربران اجازه می‌دهد تا به 256 گیگابایت حافظه رم دسترسی پیدا کنند.

البته توجه داشته باشید که برای بدست آوردن آی‌مک پرویی با این میزان حافظه رم باید حسابی دستتان پر باشد، چرا که فقط قیمت iMac Pro با ساده‌ترین کانفیگش 5000 دلار است!

در واقع آپشن ارتقا جدید اپل آنقدر گران است که برای تهیه آن باید مبلغی بیشتر از چیزی که برای خرید آی‌مک پرو پایه با 32 گیگابایت رم نیاز هست را بپردازید. شما می‌توانید با پرداخت 400 دلار اضافه حافظه رم iMac Pro خود را به 64 گیگابایت ارتقا دهید و با پرداخت 2000 دلار دیگر نیز کامپیوتر شما به 128 گیگابایت حافظه رم مجهز می‌شود. اما هیچ کدام از اینها در مقابل قیمت 5200 دلاری مورد نیاز برای بهره مندی از آپشن 256 گیگابایتی جدید اپل قابل مقایسه نیستند!

یکی دیگر از گزینه‌های ارتقا ارائه شده توسط اپل، کارت گرافیکی Radeon Pro Vega 64X با 16 گیگابایت حافظه گرافیکی اختصاصی است که البته با قیمت 700 دلاری‌اش نسبت به آپشن رم ارزان محسوب می‌شود. تمام دستگاه‌های iMac Pro با تراشه گرافیکی Vega 56 عرضه می‌شوند که البته در صورت نیاز با پرداخت 550 دلار اضافه، امکان ارتقا به Vega 64 وجود داشت.

به هر حال اگر قصد تجربه بالاترین کارایی آی‌مک پرو خود را دارید باید بالاترین کانفیگ ممکن آن را تهیه کنید که با یک حساب سرانگشتی زحمت پرداخت مبلغی معادل 16000 دلار بر گردن شما خواهد افتاد!

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *