سخت‌افزار

کنترلر اختصاصی گوگل برای سرویس استریمینگ Stadia معرفی شد

Stadia

همان طور که می‌دانید کمپانی گوگل قرار است یک سرویس استریمینگ بازی را ارائه کند که بسیاری از کاربران باتوجه به سابقه کاری بسیاری خوب این غول فناوری، چشم انتظارش هستند. خبر خوب اینکه گوگل امروز به طور رسمی از این سرویس رونمایی کرد. این سرویس استریمینگ که پیش‌تر با اسم رمز Project Stream شناخته می‌شد اکنون با نام Stadia رسما معرفی شد.

سرویس استریمینگ بازی جدید گوگل قادر است بازی‌ها را از طریق مرورگر گوگل کروم، کروم‌کست و گوشی‌های هوشمند سری پیکلس برای پلتفرم‌های مختلفی استریم نماید. اما در حالی که کنترلرهای معمولی USB نیز با این سرویس سازگاری دارند، گوگل از کنترلر اختصاصی خود برای سرویس Stadia رونمایی کرد.

این تنها سخت افزاریست که سرویس استریمینگ Stadia به آن نیاز دارد، در واقع برای استفاده از این سرویس گوگل هیچ نیازی به دستگاه‌هایی مانند کنسول بازی نخواهید داشت. سرویس جدید به طور کامل بر روی فضای ابری اختصاصی گوگل اجرا شده و کارایی عالی و دسترس‌پذیری را به صورت همزمان در اختیار کاربران سراسر جهان قرار می‌دهد.

گیم کنترلر جدید و بی‌سیم گوگل نیز از طریق شبکه بی‌سیم متصل شده و بدین ترتیب اجازه دسترسی به اینترنت را پیدا می‌کند. گوگل بر روی این کنترلر یک دکمه اختصاصی Google Assistant را تعبیه کرده تا گیمرها لحظات جالب و حساس بازی‌های خود را به صورت مستقیم و در لحظه برای تمام کاربران جهان در شبکه یوتیوب به اشتراک بگذارند.

از روی تصاویر منتشر شده به نظر نمی‌رسد کنترلر اختصاصی سرویس Stadia تفاوت خاصی با یک گیم کنترلر معمولی داشته باشد. در واقع با دقت بیشتر می‌توان دریافت که طراحی این کنترلر ترکیبی از کنترلر‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 را نشان می‌دهد. گوگل هنوز اطلاعاتی در خصوص تاریخ عرضه و قیمت این گیم کنترلر منتشر ننموده و صرفا اعلام شده که این اتفاق در سال جاری‌ میلادی رخ خواهد داد.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید