موبایل

باگ جدی گوگل پیکسل 3 دوربین گوشی را غیرفعال می‌کند

پیکسل 3

گوشی‌های سری نکسوس گوگل هیچگاه برای دوربینشان مورد تمجید قرار نگرفتند. در واقع چندین مدل از خانواده نکسوس وجود دارند که اساسا دوربین بد و سطح پایینی را ارائه کردند. اما گوگل با معرفی سری جدید پیکسل بدون شک قدم بزرگی برای بهبود کیفیت و عملکرد بخش دوربین گوشی‌‌های خود برداشته است. متاسفانه به تازگی باگ جدی و نگران کننده‌ای در جدیدترین عضو خانواده پیکسل یعنی پیکسل 3 شناسایی شده که عملا دوربین گوشی را از کار می‌اندازد.

گزارشات مختلفی در انجمن‌های رسمی این محصول و همچنین شبکه اجتماعی Reddit منتشر شده که حاکی از ناکامی کاربران در استفاده از دوربین گوشی پیکسل 3 می‌باشند. براین اساس وقتی کاربر برنامه دوربین را اجرا می‌کند تنها با یک صفحه خالی مواجه خواهد شد. تنها با ریبوت شدن گوشی می‌توان مجددا از دوربین استفاده نمود. بدون شک این روندی طاقت فرسا و غیرمنطقی برای استفاده از مهمترین بخش محصولات خانواده پیکسل می‌باشد.

همچنین به نظر می‌رسد این باگ زمانی رخ می‌دهد که کاربر قصد داشته باشد از طریق اپلیکیشن‌هایی مانند پیام‌رسان اندروید، فیسبوک و بارکدخوان‌ها به دوربین دسترسی داشته باشد. در حال حاضر تنها راه‌حلی که وجود دارد به گفته یکی از کارشناسان پشتیبانی گوگل انجام عمل فکتوری ریست در گوشی است که البته ظاهرا چندان هم موثر نمی‌باشد.

گوگل هنوز در خصوص این باگ اظهارنظر نکرده و مشخص نیست آیا اصلاحیه‌ای در دست آماده‌سازی می‌باشد یا خیر. به هر حال اگر کاربر گوشی هوشمند پیکسل 3 هستید و باید از دوربین آن استفاده کنید حتما از طریق برنامه اختصاصی دوربین گوگل این کار را انجام دهید. اجرا شدن برنامه دوربین از طریق اپلیکیشن‌های دیگر به هنگ کردن گوشی منجر خواهد شد.

شایان ذکر است که برخی از کاربران موفق شدند گوشی پیکسل 3 خود را برای گوگل ارسال نموده و یک دستگاه جدید و سالم را تحویل بگیرند. اگر گوشی شما هم از باگ مذکور رنج می‌برد می‌توانید برای تعویض شانس خود را امتحان کنید.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید