لپ‌تاپ

اچ‌پی کروم‌بوک 15 اینچی خود را با قیمت 449 دلاری معرفی کرد

کروم‌بوک

کمپانی اچ‌پی بزرگترین لپ‌تاپ کروم‌بوک خود تا به امروز را آماده عرضه کرده است. همان طور که از نام این محصول برمی‌آید، کروم‌بوک 15 از یک نمایشگر 15 اینچی به همراه صفحه کلید کامل و پد عددی مجزا بهره می‌برد. اگر به خاطر داشته باشید دو کمپانی ایسوس و لنوو نیز پیش‌تر کروم‌بوک‌های 15 اینچی خود را روانه بازار کردند. این نوع از نوت‌بوک‌ها از سیستم عامل مبتنی بر فضای ابری به نام Chrome OS که توسط گوگل توسعه سافته بهره می‌برند.

کمپانی اچ‌پی امروز به طور رسمی تایید کرد که کروم‌بوک 15 اینچی خود را با قیمت 449 دلاری روانه بازار بازار خواهد نمود. از نظر مشخصات سخت‌افزاری Chromebook 15 اچ‌پی به یک پردازنده Pentium Gold 4417U اینتل به همراه 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی مجهز شده است. علاوه بر این، اچ‌پی به منظور بهبود تجربه شنیداری کاربران از دو بلندگوی B&O نیز بر روی این نوت‌بوک استفاده نموده است.

برای برقراری ارتباطات آنلاین با کیفیت یک وب‌کم با وضوح تصویر HD نیز در نظر گرفته شده که در کنار گزینه‌هایی مانند 802.11ac Wi-Fi کاربر را قادر می‌سازد تا به راحتی با دوستان و همکاران خود در هر جای دنیا ارتباط برقرار نماید. صفحه کلید به کار رفته در کروم‌بوک 15 اینچی از نور زمینه بهره می‌برد که امکان استفاده آسان در تاریکی را به کاربر می‌دهد.

یک اسلات کارت حافظه از نوع میکرو اس‌دی و سه پورت USB 3.1 از دیگر مشخصات این نوت‌بوک به حساب می‌آیند. باتری استفاده شده در این مدل امکان شارژدهی تا 13 ساعت را با یک بار شارژ کامل فراهم می‌کند. این نوت‌بوک تنها 1.8 کیلوگرم وزن داشته و هم اکنون با قیمت 449 دلاری در ایالات متحده قابل تهیه می‌باشد.

اچ‌پی هنوز برنامه خود را برای عرضه جهانی این کروم‌بوک 15 اینچی مشخص نکرده اما انتظار می‌رود به زودی کاربران سایر نقاط دنیا نیز قادر به تهیه این نوت‌‌بوک باشند.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *