نرم‌افزار

مایکروسافت نسخه آزمایشی Chromium Edge را منتشر کرد

Edge

کمپانی مایکروسافت چند ماه پیش به طور رسمی تایید کرده بود که در حال توسعه یک نسخه قدرت گرفته از Chromium از مرورگر وب Edge خود می‌باشد. این غول فناوری امروز اعلام کرد که مرورگر وبش به صورت رسمی برای تست در دسترس قرار خواهد گرفت. مایکروسافت قصد دارد بیلدهای اولیه را برای توسعه دهندگان منتشر کند و بیلدهای Canary و Developer نیز بروزرسانی‌هایی را به صورت روزانه یا هفتگی دریافت خواهند نمود. تغییرات موجود در این نسخه‌ها هم‌راستا با سیاست‌های مایکروسافت برای توسعه مرورگر اج خواهد بود.

در حال حاضر هر دو نسخه از طریق وب‌سایت رسمی و جدید Microsoft Edge Insider برای دانلود در دسترس کاربران عضو قرار دارند. این بیلدها برای توسعه دهندگان از ارزش بیشتری برخوردار هستند چرا که آنها می‌توانند دریابند که مایکروسافت تا چه حدی در حال تغییر دادن مرورگر وب Edge می‌باشد.

نسخه اولیه مرورگر وب اج که با تمرکز بر روی Chrome توسعه داده شده بر روی ویژگی‌های اصلی و مهمی که کاربران از یک مرورگر وب مدرن و پیشرفته انتظار دارند تاکید نموده است. این ویژگی‌ها شامل سرعت، قابلیت اطمینان و پشتیبانی از افزونه‌های مختلف و کاربردی می‌شود. از آنجایی که نسخه جدید اج از همان موتوری که در مرورگر وب کروم گوگل به کار رفته استفاده می‌کند، پشتیبانی کاملی از افزونه‌های موجود برای کروم صورت خواهد گرفت.

مایکروسافت همچنین در حال کار بر روی ارائه قابلیت همگام‌سازی تاریخچه وب‌گردی، علایق و همچنین افزونه‌های نصب شده بین گوگل کروم و مرورگر Chromium Edge می‌باشد.

مهندسین مایکروسافت و گوگل در حال کار با یکدیگر هستند تا پیشرفت‌هایی را در پروژه‌ کرومیوم بدست آورند بنابراین آنها می‌توانند در مرورگرهای وب کروم و اج تجربه بهتری را برای کاربران سیستم عامل ویندوز ارائه دهند. بیلدهای Canary  و Development امروز با زبان انگلیسی و فقط برای نسخه 64 بیتی ویندوز 10 منتشر شده است.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *