سخت‌افزار

پشتیبانی رسمی از تلفن‌های همراه نکسوس 5X و 6P به‌زودی متوقف می‌شود!

پشتیبانی رسمی از تلفن‌های همراه نکسوس 5X و 6P به‌زودی متوقف می‌شود!

اگر به فعالیت‌های گوگل و الگوی عرضه به‌روزرسانی‌های آن دقت کنیم، می‌توانیم دریابیم که با گذشت زمان، کمپانی نامبرده در حال ترک برند نکسوس از تلفن‌های همراه هوشمند بوده و به جای آن در حال متمرکز نمودن تمرکز خود بر روی خط محصولاتی پیکسل می‌باشد. این مهم علاوه بر بخش سخت‌افزاری، متأسفانه پشتیبانی نرم‌افزاری و به‌روزرسانی دستگاه‌های نکسوس را نیز هدف قرار داده و بر طبق جدیدترین اعلامیه منتشر شده در وب‌سایت کمپانی گوگل، تلفن‌های همراه هوشمند فوق در حال نزدیک شدن به پایان خط دریافت پشتیبانی‌های رسمی می‌باشند.

بر طبق اعلامیه منتشر شده، فرآیند انتشار بسته‌های به‌روزرسانی امنیتی برای تلفن‌های همراه هوشمند نکسوس 5X و 6P پس از اتمام ماه نوامبر سال جاری دیگر قابل تضمین از جانب کمپانی گوگل نمی‌باشد. پشتیبانی رسمی بخش سیستم‌عامل آندروید برای هر دو دستگاه مذکور در سپتامبر سال 2017 متوقف شده بود، لذا انتشار این خبر دیگر تعجب‌برانگیز به شمار نرفته و القاکننده پایان عمر محصولات اشاره شده می‌باشد.

اعلامیه منتشر شده همچنین اظهار داشته است که دستگاه‌های مذکور پس از اتمام ماه نوامبر سال 2018 میلادی دیگر هیچ‌گونه پشتیبانی تلفنی و یا آنلاینی را نیز به مصرف‌کنندگان خود ارائه نمی‌دهند. تلفن‌های همراه نکسوس 5X و 6P به‌طور مؤثری آخرین دستگاه‌های تحت برند نکسوس در خط محصولاتی خود به شمار می‌روند. اعلامیه کمپانی گوگل در حالت کلی ناراحت‌کننده به شمار می‌رود، زیرا دستگاه‌های فوق هنوز هم از قدرت قابل قبولی جهت پاسخ‌گویی به طیف وسیعی از نیازهای کاربران برخوردار می‌باشند، اما با توجه به اینکه بیش از سه سال از تاریخ عرضه رسمی آن‌ها می‌گذرد، قطع پشتیبانی رسمی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دیر یا زود اجتناب‌ناپذیر به شمار می‌رفت.

تلفن همراه نکسوس 5X

قطع پشتیبانی رسمی از جانب کمپانی گوگل به معنای از کار افتادن دستگاه‌های مورد استفاده توسط مصرف‌کنندگان نیست، بلکه کاربران هنوز هم می‌توانند تلفن همراه خود را همانند گذشته به کار گرفته و به استفاده از آن بپردازند، اما عرضه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری دیگر برخلاف قبل متوقف می‌شود که این خود ممکن است در تضمین امنیت اطلاعات تأثیرگذار باشد.

منبع: Ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید