موبایل

هشت گوشی هواوی دریافت کننده Android Q مشخص شد

Android Q

کمپانی گوگل در جریان کنفرانس توسعه دهندگان I/O 2019 خود که در هفته جاری برگزار شد اطلاعات زیادی را در خصوص سیستم عامل Android Q ارائه داد. این غول فناوری پیش‌تر سومین نسخه بتا این سیستم عامل را برای ده‌ها دستگاه اندرویدی تولید شده توسط برندهای مختلف منتشر نموده است.

هواوی نیز یکی از شرکت‌های چینی خواهد بود که این سیستم عامل را بر روی 8 دستگاه خود دریافت خواهد نمود. لیست این هشت دستگاه اندرویدی که زودتر از سایر مدل‌ها Android Q را دریافت می‌کنند در شبکه اجتماعی چینی Weibo منتشر شده است.

در این لیست می‌توان نام گوشی‌های هوشمند Honor View 20/V20، Honor Magic 2، Mate 20 و Mate 20 Pro، Mate 20X و Mate 20 RS Porsche Design، Huawei P30 و P30 Pro را مشاهده کرد.

تا به این لحظه نمی‌دانیم که هواوی با ارائه نسخه جدید رابط کاربری EMUI و سیستم عامل Android Q چه تغییرات و ویژگی‌های جدیدی را در این دستگاه‌ها ارائه خواهد نمود. این کمپانی معمولا با انتشار هر نسخه از پوسته EMUI خود تغییرات، بهبودها و ویژگی‌های اضافه شده به آن را نیز معرفی می‌کند و به همین دلیل انتظار می‌رود در ماه‌های آینده این اتفاق برای نسخه جدید رابط کاربری که برای اندروید کیو بازطراحی خواهد شد نیز رخ بدهد.

به هر حال هنوز چند ماه تا زمان انتشار نسخه نهایی Android Q برای این هشت گوشی هوشمند هواوی فاصله داریم. نکته جالب توجه اینکه گوگل حتی این نسخه از اندروید را برای دستگاه‌های پیکسل خودش نیز ظرف چند ماه دیگر ارائه خواهد کرد. بدون شک پس از انتشار اندروید کیو برای دستگاه‌های پیکسل، دستگاه‌های تولید شده توسط سایر کمپانی‌ها که سازگاری لازم را دارند کاندید دریافت این نسخه از سیستم عامل اندروید خواهند بود.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید