موبایل

Android 10 Q سرعت انتشار آپدیت‌ها را به مراتب افزایش می‌دهد

Android 10 Q

همان طور که می‌دانید سیستم عامل Android 10 Q گوگل طی ماه‌های آینده منتشر خواهد شد و ویژگی‌های متنوع و زیادی را با خود به همراه می‌آورد. اما اگر جزو آن دسته از کاربرانی هستید که به طور دائم منوی System Updates دستگاه خود را چک می‌کنید تا سرانجام آپدیتی که مدتهاست منتظر آن هستید را بدست آورید باید بگوییم نسخه جدید اندروید کیو حتما نظرتان را به خود جلب خواهد کرد.

گوگل برای مدتها فشار زیادی را تحمل کرد تا مطمئن شود بروزرسانی‌های نرم‌افزاری به موقع و به شکل درست به مشتریان سیستم عامل اندروید ارائه شود. این چالشی بسیار دشوار بود که این غول فناوری به طور آهسته اما پیوسته در حل آن پیشرفت کرد و به لطف مواردی مانند Project Treble اندروید 8 اوریو و یا جداسازی برخی اپ‌های سیستمی و ارائه آنها در پلی‌استور به منظور بروزرساناندروید ی بهتر و سریعتر، اکنون مسیر هموارتری را پیش‌روی خود احساس می‌کند.

حالا باتوجه به انتشار Android 10 Q در آینده‌ای نزدیک، گوگل پای خود را فراتر گذاشته و قصد دارد بر روی بروزرسانی سه جز حیاتی سیستم نظارت و کنترل دقیق و مستقیمی داشته باشد. این اجزا شامل سازگارپذیری، امنیت و حریم خصوصی بوده و از طریق پلی‌استور قابل بروزرسانی خواهند بود. بروزرسانی‌های امنیتی که از توجه خاص گوگل نیز برخوردار بوده‌اند تاکنون معمولا به صورت ماهیانه توسط تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند ارائه می‌شدند اما حالا گوگل قصد دارد فرآیندی کارآمدتر، سریعتر و بهتر را به کار گیرد.

در Android 10 Q گوگل برای نخستین بار می‌تواند بروزرسانی‌های نرم‌افزاری را به صورت مستقیم در دستگاه‌های مختلف به اصطلاح پوش کند. کاربران سیستم عامل iOS اپل به خوبی با این روند آشنایی دارند. اگرچه این ویژگی جدید در Android 10 Q یک موفقیت برای گوگل و البته کاربران به حساب می‌آید اما توجه داشته باشید که فعلا فقط بر روی سه حوزه سازگارپذیری، امنیت و حریم خصوصی تمرکز خواهد داشت.

منبع: phonearena

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *