سخت‌افزار

کمپانی اپل به دنبال تعبیه‌سازی سنسورهای فرابنفش در ساعت هوشمند خود است!

Apple-Watch-Series4_yoga

قرارگیری در معرض تابش آفتاب به دلیل دریافت ویتامین D از طریق نور خورشید بسیار مفید و سودمند تلقی می‌شود، اما زیاده‌روی در انجام این امر منجر به بروز صدمات جبران‌ناپذیری همچون افزایش احتمال سرطان پوست در نتیجه تابش پیوسته اشعه‌ی فرابنفش نیز می‌گردد. اما چه مقدار قرارگیری در معرض آفتاب برای بدن مفید و سودمند محسوب می‌شود؟ این چیزی است که کمپانی اپل با استفاده از تعبیه‌سازی سنسورهای UV ویژه در ساختار نسخه‌های بعدی ساعت هوشمند خود در رویای ارائه آن به کاربران به سر می‌برد.

جدیدترین برگه ثبت اختراع کشف شده از جانب رسانه Cult of Mac حکایت از آن دارد که کمپانی اپل پتنت جدیدی را درزمینهٔ ارائه توضیحاتی از نحوه چگونگی تعبیه‌سازی سنسورهای فرابنفش در اطراف چهارچوب و فریم نسخه‌های بعدی ساعت هوشمند خود را ثبت نموده است. سنسورهای فوق هنگام قرارگیری طولانی مدت در معرض تابش آفتاب به فرد پوشنده هشدار داده و به آگاه‌سازی وب مبادرت می‌ورزند. توضیحات برگه ثبت اختراع مربوطه از قرار زیر می‌باشند:

“دستگاه سنسور نوری فرابفنشی جهت تشخیص و شناسایی حضور کاربر در محیط‌های باز و بیرون از خانه و اندازه‌گیری مدت زمان در معرض قرار گرفتن وی را مورد استفاده خود قرار می‌دهد. نتایج سنجیده شده به‌صورت کاملاً اختیاری از طریق پیغام متنی و یا زنگ‌های هشدار در اختیار فرد پوشنده قرار گرفته و سپس مقادیر ثبت شده جهت تعیین احتمال بروز مشکلاتی نظیر خطر آسیب به پوست و ارائه دستورالعمل‌هایی جهت کاهش اثرات آن به کاربر به‌کار گرفته می‌شوند.”

اشعه فرابنفش خورشید

آیا برگه ثبت اختراع فوق به حقیقت پیوسته یا خیر هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما با توجه به سابقه کمپانی اپل در فراهم آوردن فناوری‌های نوین، احتمال جامه حقیقت پوشیدن آن بسیار مورد انتظار می‌باشد. نسخه چهارم ساعت هوشمند کمپانی اپل از قابلیت ثبت نوار قلب برخوردار می‌باشد، قابلیتی که کمتر محصول مشابهی از آن بهره برده و دستگاه‌های کاملاً متمایزی جهت سنجش مقادیر آن به طراحی گذاشته شده‌اند.

منبع: Ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید