اخبار, سخت‌افزار

انتشار جزئیات بیشتر در خصوص دو پردازنده از خانواده Comet-Lake-S

انتشار جزئیات بیشتر در خصوص دو پردازنده از خانواده Comet-Lake-S

جدیدترین بنچمارک‌های آپلود شده در دیتابیس نرم‌افزار محبوب تست و بررسی قطعات کامپیوتری، یعنی Geekbench فرصت مناسبی را برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پردازنده‌های سری Comet-Lake-S کمپانی اینتل فراهم کرده‌اند. با توجه به اینکه پردازشگرهای اشاره شده از جانب کمپانی اینتل هنوز به‌صورت رسمی روانه بازار نشده‌اند، بنابراین نتایج قابل مشاهده به احتمال زیاد از سخت‌افزارهای سمپل گرفته شده و لذا صحت آن‌ها در حال حاضر قابل تضمین نمی‌باشد، اما با این وجود کسب چشم‌اندازی کلی از آینده پیش روی سی‌پی‌یوهای اینتل توسط آن‌ها امکان‌پذیر است.

اطلاعات آپلود شده نمایانگر یک پردازنده با مشخصاتی همچون تعداد 10 هسته فیزیکی و 20 رشته پردازشی هستند که در فرکانس مرجع 1.51 گیگاهرتز به فعالیت پرداخته و امکان افزایش آن در حالت بوست و هنگام نیاز به 3.19 گیگاهرتز نیز میسر می‌باشد. علاوه بر آن 32 کیلوبایت حافظه سطح یک (L1) برای کش‌های مرتبط با دستورالعمل‌ها و داده‌ها (مجموع 640 کیلوبایت حافظه کش سطح یک برای تعداد 10 هسته فیزیکی)، 256 کیلوبایت حافظه کش سطح دوم بر هر هسته (مجموع 2.5 مگابایت) و 20 مگابایت حافظه کش سطح سوم از جمله دیگر مشخصات فنی سی‌پی‌یو اشاره شده به شمار می‌روند.

در میان اطلاعات، یک پردازنده شش هسته‌ای دیگر با فرکانس مرجع 1.99 گیگاهرتز و بوست 2.89 گیگاهرتز نیز به چشم می‌خورد. میزان حافظه کش سطوح اول، دوم و سوم به ترتیب برابر با 384 کیلوبایت (مجموع حافظه کش دستورالعمل‌ها و داده‌ها برای تمامی هسته‌های فیزیکی)، 256 کیلوبایت و 12 مگابایت در نظر گرفته شده‌اند. این مهم بدان معنی است که هر کدام از هسته‌های فیزیکی پردازنده‌های سری Comet-Lake-S میزبانی 2 مگابایت حافظه کش L3 را بر عهده گرفته‌اند. همانند دیگر پردازشگرهای رده دسکتاپ، تراشه‌های جدید و تازه‌نفس کمپانی اینتل نیز به همراه یک پردازشگر گرافیکی مجتمع (UHD Graphics 630) با پشتیبانی از 24 واحد اجرایی طراحی و توسعه پیدا کرده‌اند.

منبع: TechPowerUP

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *