سخت‌افزار

تصاویر مدل‌های مختلف کارت گرافیک GeForce RTX 2080 Ti منتشر شد

RTX 2080 Ti

اگر اهل گیم و یا حداقل علاقه‌مند به قطعات کامپیوتری باشید به خوبی می‌دانید که انویدیا خودش را آماده می‌کند پرچمدار جدیدش تحت عنوان GeForce RTX 2080 Ti را به جهان معرفی نماید. پس از لو رفتن تصاویری از PCB و مشخصات این کارت گرافیک بسیاری از کاربران و کارشناسان تا حد زیادی با این محصول آشنایی پیدا کرده‌اند.

پیش‌تر تصاویری از مدل‌های سفارشی برندهای مطرح فعال در این حوزه یعنی Gigabyte ،MSI ،PNY و Palit را شاهد بودیم و حالا سه برند معروف دیگر ASUS ،EVGA و ZOTAC نیز به این لیست در حال افزایش، اضافه شده‌اند.

اگر تمام این تصاویر و رندرهای فاش شده واقعی باشند، احتمالا تا حد زیادی از غافلگیری‌هایی که معمولا این شرکت‌ها با مدل‌های سفارشی یا به اصطلاح کاستوم خود برای بازار به همراه دارند، کاسته خواهد شد. در این تصاویر می‌توان مدل‌های سری XC Ultra کمپانی EVGA را مشاهده نمود که توسط وب‌سایت ویدیوکاردز فاش شده است.

مدلی که در این تصویر شاهد آن هستیم احتمالا یک کارت گرافیک RTX 2080 (معمولی نه Ti) با 2944 هسته سایه‌زن می‌باشد که از 8 گیگابایت حافظه پرسرعت و پیشرفته GDDR6 به همراه باس ارتباطی 256 بیتی بهره می‌برد.

RTX 2080 Ti

از سوی دیگر بنظر می‌رسد کمپانی ZOTAC نیز مدل‌های جدید AMP خود را در دست طراحی دارد. در این تصاویر می‌توان مدل RTX 2080 Ti را مشاهده کرد که از دو اتصال 8 پین برق برخوردار می‌باشد. این در حالی است که مدل معمولی RTX 2080 از یک اتصال 6 و 8 پین بهره می‌برد.

مسلما بسیاری از کاربران علاقه‌مند به بازی‌های کامپیوتری منتظرند تا تصاویر و عملکرد واقعی RTX 2080 Ti را ببینند. براساس اطلاعات منتشر شده تا به الان، انتظار می‌رود مدل‌های RTX 2080 و RTX 2080 Ti به ترتیب با حدود قیمت 600 و 800 دلاری روانه بازار شوند.

منبع: guru3d

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید