سخت‌افزار

نسل نهم پردازنده‌های مرکزی اینتل از ویژگی IHS به‌صورت لحیم شده بهره می‌برند

intel-9th-generation

پخش‌کننده‌های گرمای داخلی (IHS) پردازشگرهای رایانه‌ای به‌صورت لحیم شده به سطح مدار چاپی در فهرست درخواست‌های دیرینه مصرف‌کنندگان از کمپانی اینتل برای پردازنده‌های مرکزی گران قیمت سری K رده دسکتاپ به‌شمار می‌رود. حال با پیاده‌سازی ویژگی مذکور توسط کمپانی AMD در سرتاسر پردازنده‌های مرکزی Summit Ridge و Pinnacle Ridge خود، فشار کافی بر اینتل جهت تسلیم شدن و تن دادن به خواسته مصرف‌کنندگان فراهم آورده شده است.

کمپانی اینتل در جدیدترین اسلایدهای به بیرون درز پیدا کرده ویژگی‌های قابل پشتیبانی توسط نهمین نسل از پردازنده‌های مرکزی سری K خود را به‌صورت تائید کرده است که در میان اطلاعات موجود، عبارت STIM (کوتاه شده عبارت Soldered Thermal Interface Material به معنای مواد اولیه رابط گرمایی لحیم شده) به‌صورت پررنگ به چشم می‌خورد. علاوه بر آن اطلاعات درز پیدا کرده بیان می‌دارند که ویژگی STIM ممکن است فقط انحصاری پردازنده‌های مرکزی سری K تحت عناوین i9-9900K ،i7-9700K و i5-9600K باشد.

ویژگی IHS به‌صورت لحیم شده پردازنده‌های مرکزی اینتل

اسلایدهای اشاره شده علاوه بر توضیحات فوق، سرعت فرکانس و اندازه حافظه‌های کش سه پردازنده مرکزی نسل نهم نامبرده را نیز در بین اطلاعات خود جای داده‌اند که خود مهر تأییدی بر عدم پشتیبانی محصول Core i7-9700K از فناوری HyperThreading به‌عنوان اولین پردازنده مرکزی Core i7 سری K دسکتاپ تاکنون می‌باشد. میزان انرژی مصرفی توسط پردازنده‌های فوق نیز به نظر نمی‌رسد که از محدوده 95 وات فراتر رود.

علاوه بر آن به نظر می‌رسد که اسلایدهای درز پیدا کرده حکایت از آن دارند که چیپست Z390 Express صرفه نظر از رگلاتور ولتاژ قدرتمندتر در مقایسه با تراشه نسل پیشین خود یعنی Z370، امکانات و قابلیت‌های بیشتری را برای پردازنده‌های مرکزی قابل پشتیبانی فراهم نمی‌آورد. به نظر می‌رسد که کمپانی اینتل چیپست Z390 را به‌عنوان تراشه توصیه شده جهت استفاده از حداکثر پتانسیل نهفته در بطن پردازنده‌های هشت هسته‌ای خود معرفی می‌نماید. این مهم شاید در نگاه برخی کمرنگ جلوه کند، با توجه به اینکه کمپانی نامبرده از علاقه بسیاری به تغییر پیوسته و مداوم چیپست و سوکت محصولات خود در هر نسل، با وجود تغییرات اندک در ساختار معماری یا ویژگی‌های قابل پشتیبانی برخوردار می‌باشد.

منبع: TechPowerUp

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید