سخت‌افزار

کارت گرافیک GeForce GTX 1650 به زودی عرضه می‌شود

GeForce GTX 1650

کمپانی انویدیا قصد دارد در ماه‌های آینده کارت‌های گرافیکی بیشتری را از سری شانزدم جی‌فورس روانه بازار کند. براساس گزارشی جدید اطلاعات تازه‌ای از ارزان‌ قیمت‌ترین کارت گرافیک مبتنی بر معماری Turing فاش شده است. این کارت گرافیک تحت عنوان GeForce GTX 1650 عرضه خواهد شد و با قیمت 179 دلاری خود احتمالا به خوبی می‌تواند نقش موثری را در بازار کارت‌های گرافیک مقرون به صرفه ایفا کند.

براساس اطلاعاتی که توسط حساب کاربری TUM APISAK در توییتر فاش شده است، این کارت گرافیک از حافظه‌های پرسرعت GDDR5 بهره خواهد برد. GeForce GTX 1650 از 4 گیگابایت حافظه گرافیکی اختصاصی برخوردار است که در باس 128 بیتی با سرعت 8 Gbps (سرعت کلاک موثر 2000 مگاهرتزی) کار خواهد کرد.

GeForce GTX 1650این یعنی کارت گرافیک جدید انویدیا مجموعا از پهنای باند 128 GB/s برخوردار خواهد بود که افزایش محسوسی نسبت به پهنای باند 112 GB/s کارت گرافیک جی‌تی‌ایکس 1050 به حساب می‌آید. هنوز مشخص نیست که این کارت گرافیک از چه تعداد هسته‌های CUDA بهره خواهد برد اما پیش‌بینی می‌شود این عدد چیزی بین 896 تا 1024 باشد چرا که کارت گرافیک GTX 1050 Ti در حال حاضر 768 هسته پردازشی کودا را ارائه می‌دهد. کارت گرافیک GeForce GTX 1650 انویدیا بدون شک از مدل قبلی سریعتر خواهد بود و به همین دلیل انتظار می‌رود از هسته‌های CUDA بیشتری نیز بهره‌مند باشد.

همچنین انتظار می‌رود در زمینه عملکرد سایه‌زنی که اصلی‌ترین تکنولوژی و ویژگی معماری جدید کارت‌های گرافیک GeForce GTX به حساب می‌آید، به طور متوسط بهبود 50 درصدی را به ازای هر هسته نسبت به کارت‌های گرافیکی مبتنی بر معماری پاسکال شاهد باشیم. البته توجه داشته باشید که این رقم صرفا برای عملکرد کارت گرافیک در زمینه سایه‌زنی بوده و مربوط به عملکرد کلی کارت نمی‌باشد.

انویدیا با عرضه GeForce GTX 1650 مسلما می‌تواند سهم بیشتری از بازار کارت‌های گرافیک ارزان قیمت را بدست آورد.

منبع: wccftech

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید