سخت‌افزار

کالبدشکافی نسل دوم قلم هوشمند اپل حکایت از ویژگی‌های منحصر به فرد آن دارد!

کالبدشکافی نسل دوم قلم هوشمند اپل حکایت از ویژگی‌های منحصر به فرد آن دارد!

اولین نسل از قلم هوشمند کمپانی اپل در حالت کلی سخت‌افزاری ساده و مستقیم به شمار می‌رفت که زمینه استفاده از آن توسط تبلت آیپد پرو فراهم آورده شده و سهولت‌های فراوانی را برای مصرف‌کنندگان خود به ارمغان آورده بود. کمپانی اپل با توسعه و معرفی نسل دوم قلم مذکور به بهبود قابلیت‌های آن پرداخته و با عرضه آیپد پروهای مبتنی بر طراحی جدید، زمینه استفاده از آن را با گستردگی بیشتری همراه ساخته است. حال و به لطف کالبدشکافی جدیدترین نسخه از قلم هوشمند اپل و بررسی بخش‌های داخلی آن توسط رسانه iFixit، به نظر می‌رسد که سخت‌افزار فوق از پتانسیل‌های فراتری از آنچه در تبلیغات به آن‌ها اشاره شده است برخوردار می‌باشد.

در طی کالبد شکافی انجام شده، بخشی مشابه با نوعی شبکه‌ خازنی در بطن قلم هوشمند نامبرده به چشم خورده است که با توجه به گمانه‌زنی‌های مختلف، انتظار می‌رود تا دروازه‌ای به‌سوی پشتیبانی از ژست‌های پیشرفته و پیچیده‌تر در آینده به شمار رود. یکی از ویژگی‌های تبلیغ شده توسط کمپانی اپل قابلیت پشتیبانی قلم از ژست‌های مختلف بوده است. در مثالی که به‌منظور نمایش این مهم ارائه شده است، هنگام استفاده از اپلیکیشن Notes جهت یادداشت برداری، اعمال دو ضربه کوچک در بخش مجاور قلم هوشمند به کاربر اجازه می‌دهد تا نوع قلم مورد استفاده جهت عملیات یادداشت را به‌راحتی و بدون نیاز به استفاده از گزینه‌های نمایش داده شده بر روی صفحه نمایشگر تغییر دهد.

قلم هوشمند اپل

پیش از معرفی رسمی نسخه دوم قلم هوشمند اپل، شایعات مختلفی در خصوص پشتیبانی از ژست‌های حرکتی نیز مطرح شده بود، اما هیچ‌گونه اشاره‌ای به قابلیت مذکور در طی مراسم معارفه سخت‌افزار به میان نیامد. حال با توجه به استفاده از شبکه خازنی اشاره شده در ساختار داخلی قلم، احتمال معرفی این ویژگی در آینده توسط کمپانی اپل با احتمال بیشتری همراه شده است؛ البته نباید فراموش کرد که این مهم فعلاً در مرحله گمانه‌زنی قرار داشته و احتمال عدم تحقق آن نیز کاملاً مطرح می‌باشد.

منبع: Ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید