لپ‌تاپ

کالبدشکافی مک‌بوک ایر 2018 تعمیرپذیری مناسب را نشان می‌دهد

مک‌بوک ایر 2018

همان طور که می‌دانید لپ‌تاپ‌ها در عصر حاضر به عنوان یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های قابل حملی محسوب می‌شوند که نیاز طیف وسیعی از افراد جامعه از دانشجوها گرفته تا طراحان متخصص و مهندسین را برطرف می‌کند. باتوجه به اینکه این کامپیوترهای شخصی قابل حمل دایما در حال جابجایی و حمل شدن هستند، امکان وارد آمدن ضربات و یا افتادن آنها نیز تا حد زیادی وجود خواهد داشت.

اما این تمام ماجرا نیست، چرا که قطعا سیستم خنک کننده به کار رفته در یک لپ‌تاپ در زمینه دفع حرارت تولید شده توان به مراتب کمتری نسبت به خنک‌ کننده‌های بزرگ و حرفه‌ای موجود در کیس‌های کامپیوتر داشته و به همین دلیل به مرور زمان قطعات داخلی لپ‌تاپ در معرض آسیب دیدن در اثر افزایش حرارت و استهلاک ناشی از آن قرار می‌گیرند.

درست است که لپ‌تاپ‌ها قابل تعمیر هستند اما حتی با قبول این موضوع باز هم سوالی اساسی وجود دارد که باید به آن پاسخ داد؛ تعمیر یک لپ‌تاپ تا چه حدی پیچیده است؟ خوشبختانه برای آن دسته از کاربرانی که به دنبال خرید مک‌بوک ایر 2018 اپل هستند پاسخ این سوال اصلا نگران کننده نخواهد بود. براساس کالبدشکافی جدیدی که توسط وب‌سایت مشهور آی‌فیکس‌ایت انجام شده به نظر می‌رسد تعمیر مک‌بوک ایر جدید اپل حداقل نسبت به سایر مک‌بوک‌ها نظیر مک‌بوک پرو و مک‌بوک 12 اینچی روند آسان‌تری دارد.

براین اساس، آی‌فیکس‌ایت متوجه شده که بسیاری از قطعات داخلی مک‌بوک ایر 2018 اپل به صورت ماژولار طراحی شده و دسترسی به آنها آسان است. البته باید توجه داشته باشید که به علت استفاده از پیچ‌های انحصاری پنج‌سو از نوع P2 باز کردن لپ‌تاپ بدون داشتن پیچ‌گوشتی و ابزار مناسب کار آسانی نخواهد بود.

همچنین خارج کردن باتری موجود در مک‌بوک ایر 2018 کمی دشوار می‌باشد که علت آن استفاده از پیچ‌های متعدد و چسب‌های نگهدارنده است. اما تفاوتی که این بار وجود دارد این است که باتری‌ها دیگر به محفظه بالایی چسبیده نیستند. این یعنی تعویض باتری دیگر نیازی به تعویض محفظه بالایی نداشته و در هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهد شد.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید