موبایل

آیفون‌های 2020 با نمایشگرهای OLED عرضه می‌شوند

OLED

گوشی آیفون ایکس نخستین آیفونی بود که کمپانی اپل با یک صفحه نمایش OLED آن را روانه بازار نمود. این کمپانی سپس در سال 2018 مدل‌های جدید دیگری را نیز ارائه داد که از این نوع صفحات نمایش برخوردار بودند. اما اپل در آیفون‌های 2019 همچنان مدل‌های مجهز به صفحه نمایش LCD را ارائه خواهد داد. این می‌تواند آخرین سالی باشد که این کمپانی از ال‌سی‌دی به عنوان یک تکنولوژی رایج در گوشی‌های آیفون خود استفاده می‌کند.

در واقع انتظار می‌رود اپل در سال میلادی آینده به طور کامل گوشی‌های آیفون خود را با پنل‌های صفحه نمایش OLED روانه بازار کند. براساس گزارش وب‌سایت وال استریت ژورنال، کمپانی اپل ممکن است در سال 2020 آیفون‌های جدیدش را با صفحه نمایش‌های ال‌سی‌دی عرضه کند. البته این اقدام اپل در صورت صحت داشتن نیز چندان بازار را غافلگیر نخواهد کرد چرا که تا آن زمان قیمت‌ پنل‌های OLED تا حد مطلوبی کاهش یافته و در نتیجه هزینه‌های تولید آیفون‌های 2020 نیز افزایش چندانی نخواهد داشت.

اما سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که آیا اپل همچنان به ارائه یک نسخه مقرون به صرفه از گوشی آیفونش ادامه خواهد داد؟ این استراتژی توسط سامسونگ نیز برای عرضه مدل‌های مختلف گلکسی اس10 اجرا می‌شود، جایی که حتی ارزان قیمت‌ترین مدل نیز به صفحه نمایش اولد مجهز خواهد بود. ممکن است اپل نیز تصمیم بگیرد به این سیاست روی آورد چرا که براساس گزارشات منتشر شده iPhone XR آن طوری که انتظار می‌رفت عملکرد موفقی در زمینه فروش نداشت.

انتظار می‌رود اپل جانشین گوشی هوشمند آیفون ایکس‌آر را در سال میلادی جاری با صفحه نمایش ال‌سی‌دی عرضه کند. اما این احتمال که سال بعد هیچ آیفون مجهز به پنل LCD را شاهید نباشیم اصلا دور از انتظار نیست. همچنین بسیاری بر این باورند که اپل در سال 2020 نخستین آیفون مجهز به قابلیت ارتباطی نسل پنجم را عرضه می‌کند.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید