موبایل

اپل هنوز هم به حسگرهای اثر انگشت درون‌صفحه‌ای علاقه دارد

اثر انگشت

زمانی که اپل فناوری تشخیص چهره Face ID را برای گوشی‌های هوشمند آیفون و سپس تبلت‌های آیپد ارائه کرد، تکنولوژی قدیمی‌تر Touch ID به طور خودکار کنار گذاشته شد. براساس گفته‌های اپل در سال 2017، این شرکت هنگام طراحی آیفون ایکس یا 10 هرگز به استفاده از تاچ آی‌دی فکر نکرده و به همین دلیل ممکن است اپل به دلایلی فناوری تشخیص اثر انگشت را در گوشی‌های هوشمند خود برای همیشه کنار گذاشته باشد.

باید دید آیپد پروهای جدید 2018 اپل این ادعا را اثبات می‌کنند یا خیر، اما به هر حال براساس گزارشی جدید از وب‌سایت Patently Apple به نظر می‌رسد اپل هنوز هم به حسگرهای تشخیص اثر انگشت البته از نوع درون‌صفحه‌ای علاقه‌مند باشد. اگر به خاطر داشته باشید پیش از معرفی رسمی آیفون ایکس نیز شایعات مبنی بر وجود یک حسگر زیرصفحه‌ای در این گوشی هوشمند مطرح شده بود که در نهایت به واقعیت تبدیل نشدند.

اما در گزارشی که وب‌سایت Patently Apple ارائه نموده یکی از تامین کنندگان تایوانی که در زمینه توسعه فناوری‌های امنیتی زیستی فعالیت داشته و روابط نزدیکی با اپل دارد قراردادی را به منظور ارائه قابلیتی جدید در این زمینه(حسگرهای اثر انگشت) با اپل تنظیم نموده که احتمالا نتایج آن را در آیپدهای جدید و حتی آیفون‌های بعدی شاهد خواهیم بود.

در این گزارش همچنین ادعا شده که تامین کننده مذکور در واقع همان شرکتی است که حسگرهای تاچ آی‌دی را برای آیپدهای ارزان قیمت اپل تامین نموده و به همین دلیل ارائه تکنولوژی جدید حسگر اثر انگشت درون‌صفحه‌ای به اپل کار سختی نخواهد بود.

این احتمال وجود دارد که اپل پیش از ارائه این قابلیت امنیتی در گوشی‌های آیفون آینده، ابتدا آن را بر روی آیپدهای جدیدش مورد امتحان قرار دهد. به هر حال این خبرها و اطلاعات منتشر شده هیچگاه توسط اپل مورد تایید قرار نگرفته و باید درستی آنها را دیده تردید نگریست.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید