موبایل

دوربین‌های 3D مجهز به فوکوس لیزری در آیفون‌های 2020

iphone-xs-max

یکی از دلایلی که فناوری امنیتی Face ID اپل موفق شد نسبت به رقبای خود فاصله زیادی ایجاد کند استفاده از یک سیستم ابداعی به منظور اندازه‌گیری پارامترهای مختلف چهره فرد به منظور تشخیص اینکه آیا این کاربر واقعی است یا صرفا عکسی از وی در مقابل گوشی قرار دارد، می‌باشد. این سیستم با تاباندن چند سری نقاطی که با چشم غیرمسلح قابل رویت نیستند قادر است اطلاعات مربوط به عمق تصویر را به ثبت برساند. اما براساس شایعات جدید به نظر می‌رسد اپل در سال 2020 قصد دارد آیفون‌هایش را به نسخه‌ای به مراتب کارآمدتر از این سیستم مجهز کند.

در گزارش جدیدی که توسط نشریه بلومبرگ منتشر شده، ظاهرا اپل در نظر دارد تا در سال 2020 خود از یک دوربین 3D مبتنی بر لیزر در آیفون‌ها و آیپدهای خود استفاده کند. استفاده از لیزر به دوربین اجازه می‌دهد تا درک بهتری از فضای سه بعدی و عمق تصویر داشته و در نتیجه حداقل بر روی کاغذ می‌توان انتظار جلوه‌های بوکه مصنوعی دقیق‌تر و چشم نوازتری را در حالت پرتره داشت. علاوه بر این، به احتمال زیاد این دوربین 3D قابلیت‌های مرتبط با واقعیت افزوده یا AR را نیز بهبود خواهد بخشید.

این گزارش همچنین مدعی شده که دوربین مذکور ممکن است ابتدا در تبلت آیپد پرویی که در سال 2010 روانه بازار می‌شود به کار گرفته شود. این موضوع از آنجایی جالب توجه است که اپل معمولا قابلیت‌های امنیتی خود را نخستین بار در آیفون معرفی نموده و سپس بر روی تبلت‌های آیپد نیز مورد استفاده قرار می‌دهد که از جمله می‌توان به تاچ آی‌دی و فیس آی‌دی اشاره کرد.

همچنین از آنجایی که تبلت‌های آیپد دستگاه‌هایی نیستند که واقعا برای عکاسی از آنها استفاده کنیم، به همین دلیل این ویژگی می‌تواند برای بهبود قابلیت‌های واقعیت افزوده در آیپدها معرفی شود. به هر حال، هنوز هیچ خبر رسمی از سوی اپل در این زمینه منتشر نشده و نمی‌توان به اطلاعات ارائه شده در این گزارش به طور قطعی نگاه کرد.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید