موبایل

فوکوس زنده هنری یکی از قابلیت‌های دوربین Galaxy S10 خواهد بود

Galaxy S10

فرآیند ثبت اپلیکیشن‌ها و قابلیت‌های ارائه شده در آنها گاهی اوقات به ما اجازه می‌دهد تا نسبت به ویژگی‌هایی که در آینده در یک دستگاه شاهد خواهیم بود اطلاعاتی را بدست آوریم. این موضوع در خصوص محصول آینده سامسونگ نیز صادق بوده و براساس اطلاعاتی که به تازگی منتشر شده به نظر می‌رسد قابلیت Artistic Live Focus یا فوکوس زنده هنری در دوربین Galaxy S10 ارائه خواهد شد.

انتظار می‌رود این قابلیت جدید در واقع نسخه‌ای بهبود یافته از ویژگی فوکوس زنده یا Live Focus موجود در گوشی‌های هوشمند مختلف سامسونگ باشد. کمپانی سامسونگ یک نشان تجاری را در اتحادیه اروپا به منظور محافظت از عبارت Artistic Live Focus به ثبت رسانده است. در توضیحات ارائه شده در این سند اشاره شده که این نشان تجاری برای گوشی‌های هوشمند بوده و یک نرم‌افزار کامپیوتری برای پردازش تصاویر دیجیتالی محسوب می‌گردد.

لایو فوکوس یا فوکوس خودکار هم اکنون در بسیاری از مدل‌های رده بالا گوشی‌های هوشمند ارائه شده و به کاربر اجازه می‌دهد تا تصاویر را با جلوه مصنوعی بوکه ثبت کند. این جلوه با تار کردن پس زمینه سوژه یا سوژه‌های موجود در پیش زمینه را زیباتر و شفاف‌تر می‌کند. هنوز مشخص نیست که بخش هنری این ویژگی چه توانمندی‌هایی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. شاید سامسونگ این بار امکانات بیشتری را برای کنترل دستی نتایج و گزینه‌های گسترده‌تر برای سفارشی‌سازی جلوه‌ها ارائه کند.

گوشی هوشمند Galaxy S10 سامسونگ طبق انتظار باید در اوایل سال میلادی آینده روانه بازار شود. گزارشات حاکی از آن هستند که پرچمدار جدید این غول کره‌ای در ماه مارس عرضه خواهد شد. حداقل یکی از سه نسخه ذکر شده برای این گوشی هوشمند به سیستم دوربین چهارتایی و همچنین دوربین جلو دوتایی مجهز خواهد بود.

به هر حال زمان زیادی تا سال 2019 باقی نمانده و انتظار می‌رود به زودی جزییات دقیق‌تری از مدل‌های مختلف Galaxy S10 در فضای مجازی منتشر شود.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید