موبایل

مشخصات و بنچمارک چیپست A12 Bionic منتشر شد

A12 Bionic

پیش‌سفارش iPhone Xs و iPhone Xs Max فردا آغاز خواهد شد و بسیاری از کاربران کنجکاوند بدانند آیفون‌های جدید اپل چه عملکردی را از خودش نشان می‌دهند. چیپست جدید A12 Bionic اپل نخستین چیپستی است که توسط فناوری 7nm FinFET شرکت TSMC ساخته شده و بهبودهای متعددی را نسبت به چیپست A11 Bionic با لیتوگرافی 10 نانومتری به همراه دارد.

در تصاویر جدیدی که از بنچمارک Geekbench این دو گوشی هوشمند منتشر شده می‌توان امتیاز کسب شده، مشخصات سخت‌افزاری و سایر جزییات را مشاهده کرد. مدل iPhone11,8 به نظر می‌رسد آیفون ایکس‌آر باشد، چرا که از 3 گیگابایت حافظه رم برخوردار بوده و براساس شایعات گذشته، مدلی که به صفحه نمایش ال‌سی‌دی مجهز شده از یگ گیگابایت رم کمتر نسبت به دو مدل دیگر بهره خواهد برد.

A12 BionicA12 BionicA12 Bionic

اما مدلی که با نام iPhone11,6 مشخص شده احتمالا آیفون ایکس‌اس است؛ این ادعا با توجه به رم 4 گیگابایتی که در لیست مشخصات این مدل قید شده به راحتی اثبات می‌شود. اگرچه هنوز نمی‌توان صحت این امتیازها را به طور 100 درصدی قبول کرد اما به نظر می‌رسد عملکرد A12 Bionic با چیپست قدیمی A11 تقریبا برابر است. چیپست جدید اپل از 6 هسته پردازشی با سرعت 2.49 گیگاهرتز برخوردار بوده و در مقابل چیپست A11 از هسته‌های 2.39 گیگاهرتزی بهره می‌برد.

از روی این نتایج همچنین می‌توان دریافت که حداقل یکی از آیفون‌های جدید اپل از رم 4 گیگابایتی و همچنین حافظه کش L1 بیشتر(128 کیلوبایت در برابر 32 کیلوبایت) برخوردار است.

این دو دستگاه همچنین به سیستم عامل iOS 12 مجهز هستند، در حالی که نسخه 12 هنوز به رسمی معرفی نشده و احتمالا همان نسخه پیش‌نمایش توسعه دهندگانی می‌باشد که بر روی آیفون 8 پلاس قابل نصب است. به همین دلیل و بسیاری دلایل دیگر نمی‌توان با قطعیت در خصوص امتیاز‌های ثبت شده برای چیپست A12 Bionic اظهار نظر کرد. باید منتظر بمانیم تا حداقل یکی از مدل‌های آیفون جدید به بازار عرضه شود تا عملکرد واقعی آن را در عمل ببینیم.

 

منبع: wccftech

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید