موبایل

گوشی‌های جدید سامسونگ از نمایشگر حفره‌دار بهره نمی‌برند

نمایشگر حفره‌دار

همان طور که می‌دانید کمپانی سامسونگ از همان ابتدا نیز هیچ علاقه‌ای به استفاده از طراحی ناچ یا همان بریدگی کوچک بالای صفحه نمایش در محصولات خود نداشت و به همین دلیل پنل‌های نمایشگر حفره‌دار خود را معرفی کرد تا بتواند دوربین جلویی را درون این حفره قرار داده و در عین حال به سراغ ناچ نرود. هنوز نمی‌توان با اطمینان گفت که این پنل‌ها واقعا نسبت به بریدگی ناچ بهتر یا بدتر هستند، چرا که تاثیر زیادی بر روی طراحی کلی گوشی گذاشته و همچنین به نوعی یک مزاحم در صفحه نمایش محسوب می‌شوند.

سامسونگ با ارائه چند تصویر پس زمینه بامزه و جذاب سعی کرد نظر کاربران را به پنل‌های نمایشگر حفره‌دار گوشی هوشمند گلکسی اس10 خود جلب کند. به اعتقاد این کمپانی این نوع از نمایشگرها در حال حاضر به عنوان یک راهکار موقتی مطرح شده و در آینده‌ای نزدیک سامسونگ قصد دارد این حفره‌ها را به طور کامل کنار بگذارد.

یانگ بیونگ-دوک، نایب رییس بخش موبایل از دپارتمان تحقیق و توسعه صفحات نمایش سامسونگ اعلام کرد که این تولیدکننده کره‌ای در حال توسعه صفحه نمایشی است که هیچ حفره‌ای نداشته و در واقع دوربین جلو در زیر آن قرار می‌گیرد.

وی گفته است:

اگرچه تا 1-2 سال آینده ممکن است نتوانیم یک گوشی هوشمند فول اسکرین(بخش جلویی به طور کامل از نمایشگر تشکیل شده باشد) را تولید کنیم اما تکنولوژی در مسیری قرار دارد که احتمالا می‌توانیم امیدوار باشیم در آینده‌ای نزدیک حفره دوربین جلویی به طور کامل پنهان باشد و در عین حال هیچ اثر بدی بر روی عملکرد دوربین نیز به وجود نیاید.

اگر به خاطر داشته باشید مدتی پیش سامسونگ چند طرح مفهومی براساس گفته‌های یانگ را نیز منتشر کرده بود و حالا باید دید این کمپانی چه زمانی قصد تولید نهایی آنها را دارد.

قابل ذکر است کمپانی‌های دیگری مانند شیائومی، اوپو و ویوُ نیز برای جایگزینی ناچ از راهکارهایی مانند دوربین کشویی و جهنده استفاده کرده اند.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *